Маргаритов: Не се лъжете по анонсите за бомбастични намаления в курортите


Маргаритов: Не се лъжете по анонсите за бомбастични намаления в курортите
Снимка: КЗП

3410

Туристите често пъти основателно се оплакват, че дадени услуги не са им предоставени или че не се осигурява в хотелите достъп за хора с увреждания. Когато имате заведение или хотел, категоризирани с даден брой звезди, по закон те задължително трябва да предоставят определени услуги. Това коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в сутрешния блок на Канал 3.

Маргаритов предупреди туристите да бъдат внимателни и да не допускат да бъдат подведени от анонси за бомбастични нереални намаления в магазините по курортите или на цени в евро в менютата на заведенията.

От началото на годината КЗП е забранила над 140 нелоялни търговски практики в сферата на туризма, при провеждане на промоции, както и във връзка с обявяването на цените на стоки.

„Търговците трябва да имат създанието, че непрекъснато са под мониторинг, което да не им позволява да разгръщат много широко фантазията си за различен тип нелоялни практики. Не че няма такива, има – понякога вървят крачка пред нас, ние обаче ги настигаме и понякога дори задминаваме”, каза Маргаритов.

„Ако забележим, че нещо се превръща в системно нарушение, което констатираме в хода на нашите проверки, се стремим да предупредим хората да бъдат по-внимателни, а от там и търговците трябва да си направят съответните изводи. Когато чрез медиите успеем да представим на вниманието на обществеността дадена порочна практика, мисля, че всеки търговец, който я прилага, трябва да се чувства в риск да бъде хванат”, добави председателят на КЗП.

Той припомни, че с два от трите мобилни оператора комисията е подписала съдебни спогодби, по силата на които потребителите вече не дължат всички такси до края на срочния договор като неустойка при прекратяването му, а максимумът е три.

„Това важи за всички потребители с такива договори. Ако има някакви проблеми, тъй като с единия от операторите отскоро действа тази спогодба и може би още е въпрос на урегулиране и създаване на добри практики при прилагането й, ние сме насреща. Нека да е ясно, че особено когато и съдът се е произнесъл и някой не спазва предвиденото в съдебната спогодба, това след себе си влече освен санкции, също и нови съдебни производства, което не е желателно според мен дори и за тези оператори”, обясни Маргаритов.

С третия телеком текат преговори и очаква скоро и с него да се стигне до споразумение.

„Това, на което сме се спрели като вариант с първия мобилен оператор, с който е постигната спогодбата, важи вече година и два месеца в резултат на което нямаме нито една жалба на потребител относно това дали е изгодно или не това прекратяване. Т.е. ние считаме, че това е добър вариант – той гарантира както до известна степен интереса на търговеца, защото той получава някаква неустойка, така също най-вече интереса на потребителя, който не е длъжен да плаща едни сериозни суми за нещо, което не желае да ползва”, добави Маргаритов.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80827
  • GBP
    1
    2.28037
  • JPY
    100
    1.19608
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички