"Търговската марка" България струва 54 млрд. долара


"Търговската марка" България струва 54 млрд. долара
Снимка: БГНЕС

2445

Зaпитвaли ли cтe ce ĸoлĸo cтpyвa eднa дъpжaвa? Ha тoзи въпpoc oтгoвop дaвaт oт Вrаnd Fіnаnсе. Te зa пopeднa гoдинa пoдpeждaт в ĸлacaция дъpжaвитe ĸaтo тъpгoвcĸи мapĸи и пyблиĸyвaт cпиcъĸ нa тяxнaтa цeнa.

Според данните им България струва точно 54 млрд. долара. Тя се нарежда на 70-та позиция в класацията за 2018 г. от 100 държави, като се изкачва с 15% спрямо 2017 г., когато е била на 74 място и е струвала 47 млрд. долара. Тя е непосредствено след Гватемала и Мароко.

Според Brand Finance националната марка е най-важният актив на всяка държава в днешния глобален свят. Тя насърчава инвестициите, добавя стойност към износа и привлича туристи. Докладът показва и последствията от икономическите щети, които могат да бъдат причинени от глобални събития и лошо управление на „националната марка“, предава БГНЕС.

Челното място в тазгодишната класация отново заемат САЩ. Марката се оценява на 25,899 трилиона долара, като е увеличила стойността си с цели 23% в сравнение с миналата година. Това показва, че американската икономика се разширява с бързи темпове и този растеж се очаква да продължи и през следващите месеци, отбелязва Brand Finance.

Наред с БВП, продажбите на потребителите, поръчките в строителството, износа на автомобили и други показатели за растеж показват, че икономиката на САЩ е в истински „бум“. В допълнение наложените от САЩ мита също създават по-благоприятна бизнес среда.

След нея се нарежда Китай с 12,779 трлн. долара и ръст с 25%. Тя е следвана от Германия, Великобритания, Япония, Франция, Канада, Италия, Индия и Южна Корея. Русия се нарежда на 18 място с 830 млрд. долара., но без никакъв ръст в проценти.

Турция е на 34 място, като слиза с цели 10 места надолу, в сравнение с 2017 г. Тя се оценява на 382 млрд. долара и отбелязва драстичен спад в проценти – 33% надолу.

Гърция е на 59 място с 87 млрд. долара и 8% ръст.

Голям е ръстът на процентите при Словения – 29%, като страната се нарежда на 62 място.

Хърватия е на 77 място с 24% ръст.

Сърбия заема 80-то място със 17% ръст, а Македония за поредна година отсъства от класацията на Brand Finance за най-скъпите нации като бранд в света.

Още от Макроикономически поглед


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички