4 начина да заглушите негативните мисли в главата си

4 начина да заглушите негативните мисли в главата си
Източник: iStock/Guliver

Негативното мислене и действията, които произлизат от него, изграждат здрава бариера между вас и продуктивния, щастлив живот. Ако позволите на тези мисли да останат твърде дълго в главата ви, те ще ви ограбят от радостта, смисъла, вътрешния ви мир. Ще се чувствате разочаровани от всичко и е възможно да изпаднете в тежка депресия.

За съжаление негативните мисли често застигат и хора, в чиито живот на пръв поглед всичко се развива прекрасно. Просто те решават, че "много хубаво не е на хубаво" и избират да се фокусират върху дребните неприятности, вместо върху голямата картина.

Добрата новина е, че от вас и само от вас зависи да промените начина си на мислене. От блога marcandangel.com съветват да използвате тези 4 метода, за да заглушите негативните гласове в главата си.

1. Обърнете тенденцията да драматизирате неприятните неща, които ви се случват, и да омаловажавате радостните.

Ако например направите грешка в работата, казвате ли си: "Аз съм некадърен, за нищо не ставам" и т.н, или си повтаряте: "Следващият път ще се справя по-добре"? От почти всяка ситуация може да се извлече нещо полезно. Съсредоточете се върху него. А когато ви се случи нещо хубаво, се възползвайте максимално и му се радвайте с цялото си сърце за колкото се може по-дълго време.

2. Отправяйте мислите си по-често към "сивата зона".

Животът никога не е на 100% хубав или лош. Твърде крайните мисли ви правят нещастни. Всъщност повечето неща, които се случват в ежедневието ни, са в "сивата зона" между блаженството и тоталния крах. Стремете се и мисленето ви да е по-неутрално.

3. Спрете да търсите негативни знаци от другите.

Когато някой каже нещо, не си мислете веднага, че той сигурно има предвид друго. Ако не казва нищо, не решавайте, че има скрити мотиви. Да наслагвате определен смисъл към ситуация, в която нямате пълната картина, е глупаво и ви прави склонни към неверни изводи. Те обаче са предизвикани само от собствената ви несигурност. Залагайте на логичните обяснения на нещата.

4. Идентифицирайте истинските причини за негативното си мислене.

Когато започнат да ви завладяват негативни мисли, спрете каквото правите в момента и ги запишете. Пример: "Не ставам за тази работа, не ме бива, не съм достатъчно добър". И после помислете - откъде всъщност идва това убеждение? Може би сте нови в сферата или компанията, може би още се чувствате извън зоната си на комфорт. Това ще ви помогне да видите нещата по-обективно и да атакувате реалната причина за негативизма си. Заменете лошата мисъл с позитивна. Например: "Ще науча нови неща и ще се превърна в страхотен професионалист."

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.