5 грешки, които допуска почти всеки лидер

5 грешки, които допуска почти всеки лидер
Източник: Thinkstock

Добрият ръководител има ясна визия за бъдещето и може да мотивира и вдъхновява подчинените си. Човек не се ражда лидер, а става такъв чрез непрестанно учене, усъвършенстване и практика. Почти всеки на висока позиция обаче се сблъсква с няколко проблема, пише Lifehack. Ето кои са те и как да бъдат решени.

Грешка 1: Не отделя време за служителите си.

Липсата на обратна връзка може да доведе до неприятности в екипа в дългосрочен план. Така лидерът лишава подчинените си от възможността да подобрят работата си. Решението: Служителят трябва редовно да получава отзиви за дейността си, независимо дали са негативни или позитивни. Лидерът трябва да инициира редовни срещи с всеки за целта.

Грешка 2: Не споделя целите си.

Как екипът ще знае за какво работи, ако не са му известни крайните цели? Това може да предизвика объркване и несигурност, както и да попречи за поставянето на приоритети. Решението: Лидерът трябва да формулира целите и да представи стъпките за изпълнението им ясно и точно.

Грешка 3: Не дава добър пример.

Всяка компания си има правила. Ако шефът ги прекрачва, няма как да очаква подчинените му да ги приемат сериозно. Решението: Лидерът трябва да бъде модел за подражание. Иска ли да наложи някакво поведение, нужно е първо сам да го прилага.

Грешка 4: Прекалено е властен.

Някои хора променят характера си, когато получат лидерска позиция. Искат да докажат, че владеят положението и понякога стават дори груби в критиките си. Това им навлича лошото отношение на служителите и действа антипродуктивно. Решението: Ръководителят не трябва да подценява колегите си. Всяка работа е важна и не бива да се коментира с пренебрежение. 

Грешка 5: Не мотивира подчинените си.

Всеки служител има нужда от потупване по рамото от време на време. Така се убеждава, че от труда му има смисъл и е ценен. Не е задължително мотивацията да е финансова, може да е и под формата на похвала. Решението: Самият лидер трябва да се поддържа мотивиран, за да провокира чувството и у другите. Трябва и да осъзнава, че служители с добър баланс между работа и личен живот са много по-ефективни.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.