5 тенденции преобразяват банковите услуги

5 тенденции преобразяват банковите услуги
Източник: iStock/Guliver

Финансовата индустрия е най-активната при преминаването към дигитални технологии. Близо 90% от компаниите за финансови услуги са започнали дигитални трансформации. Това показва анализ на японската компания Fujitsu.

Все по-ясна е и тенденцията за навлизане в сектора на банковите услуги на компании от други сектори на икономиката – от технологични стартъпи и търговци на дребно до телекомуникационни компании, сочат данните.

Има пет основни течения, които преобразяват банковите услуги:

1. Engagement banking – добавянето на банкови услуги към ежедневните услуги, които гражданите и бизнеса ползват

2. Platform banking – осигуряване на гъвкави и евтини банкови платформи и процеси за компании, които предлагат финансови услуги на крайни потребители

3. Technology banking – значително преобразуване на оперативните процеси на банките чрез използване на нови технологии, предимно чрез изкуствен интелект

4. Social banking – подкрепа на икономически инициативи за включване на хората в икономиката на споделянето чрез използване на блокчейн

5. Inclusive banking – осигуряване на финансови услуги за слоеве на обществото, които досега са нямали достъп до тях.

Доклад на компанията ясно идентифицира формите на трансформация на банковия бизнес, която при традиционните банки дава възможност за използване на дигиталните технологии за преобразуване на техния бизнес модел. Според Fujitsu, тази трансформация ще приеме някоя от следните три форми:

1. Бизнес модел при който банките, без да променят радикално настоящия си бизнес, използват дигитални технологии за да подобрят изживяването на клиентите си, усещането им за стойност и тяхното удобство чрез предоставянето на по-ефикасни и качествени услуги.

2. Бизнес модел, основан на управлението на оперативни процеси и функционалности, които са критични за осигуряването на платформа за банкови услуги чрез API.

3. Бизнес модел, специализиран в предоставянето на услуги в директен контакт с клиентите чрез използването на дигитални канали и банкови клонове, но чрез закупуването на функционалност и банкова платформа, предоставени от други банки.

Проучването Fujitsu Global Digital Transformation Survey Report 2018 е проведено сред 1 535 бизнес лидери от различни сектори на икономиката в 16 държави.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.