7 начина да предпазите очите си от вредното влияние на компютъра

7 начина да предпазите очите си от вредното влияние на компютъра
Източник: iStock

В днешно време хиляди хора по света страдат от Синдрома на компютърното зрение (CVS). Той не е точно заболяване, но има неприятни симптоми като замъглено зрение, сухота и болки в очите, главоболие и повишена чувствителност към светлина. Ако на синдрома не се обърне внимание навреме, той може да доведе до сериозни проблеми със зрението. Има обаче няколко начина, по който можем да му противодействаме, пише Make Use Of. Ето кои са те:

1. На всеки 20-30 минути ставайте от компютъра и се съсредоточавайте върху далечен обект в продължение на 20 секунди. Друг вариант е да затваряте очите си за 20 секунди на всеки половин час. Можете да следвате правилото 20-20-10: на всеки 20 минути да се прави 20-секундна почивка, през която да се взираме в обекти, отдалечени на разстояние поне 10 метра.

2. Поставете монитора пред себе си, а не встрани, за да сведете до минимум движенията на очите. Той трябва да е отдалечен на около 60-70 см от вас и наклонен леко напред, а горната част на екрана трябва да е на нивото на очите.

3. Намалете яркостта на монитора.

4. Светлината в стаята/офиса не трябва да пада директно върху монитора, защото отблясъците вредят на очите. Контролирайте влизащата светлина с щори, за да отстраните всички отблясъци или отражения. За целта е добра идея да не поставяте монитора пред прозореца или близо до него.

5. Използвайте филтър за антиотблясъци на екрана.

6. Опитайте се да мигате повече.

7. За релаксация на очите опитайте едно просто упражнение: затворете очи и бавно и внимателно опишете кръг с очите си. Повторете това упражнение три пъти.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.