7 здравословни ползи от яденето на череши

7 здравословни ползи от яденето на череши
Източник: Pixabay

Черешите са сред любимите плодове на много от нас. Освен че са вкусни, те са и много полезни, затова можете спокойно да си ги позволявате и в по-големи количества.

Черешите са богати на провитамин А, витамини от групата В, С, Е, желязо, мед, манган, калий, натрий, магнезий, калций и фосфор. Съдържат още антиоксиданти, флавоноиди и мелатонин.

Ето кои са основните ползи от тях:

1. Контролиране на кръвното налягане.

Черешите са отличен източник на калий, което може да помогне за регулирането на кръвното налягане.

2. Превенция срещу рак.

Благодарение на съдържащите се в тях антиоксиданти, които помагат за защитата на клетките на тялото от свободните радикали.

3. Намаляват възпалителните процеси в организма.

Черешите помагат и при анемия, тъй като са изключително богати на лесно усвоимо желязо. Благодарение на съдържащите се антиоксиданти в тях са изключително подходящи за намаляване на възпалителните процеси в организма, както и за премахването на мигрена.

4. Превенция срещу Алцхаймер.

Доказаните ползи върху когнитивното здраве само потвърждават позитивният ефект за предотвратяване на появата на няколко мозъчни разстройства, включително и болестта Алцхаймер.

5. Помагат при артрит и подагра.

Сокът от череши може да помогне за значителното намаляване на пикочната киселина, както и облекчават болките съпътстващи тези заболявания.

6. Подобряват паметта.

Черешите са добър източник на антоцианини, които помагат и за подобряване на паметта и насърчаване на конгнитивната функция.

7. При стомашни проблеми.

В черешите има голямо количество целулоза, която помага при дисбактериоза на червата. Плодът подобрява перисталтиката и е изключително ефективен при запек. Отлично средство при всякакви стомашни разстройства по време на бременност.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.