9 златни правила за по-добра комуникация в офиса


9 златни правила за по-добра комуникация в офиса
Снимка: iStock/Guliver

13487

Когато работите в екип, комуникацията е съществена предпоставка за добри резултати. Без нея целите ви може да си останат далечни химери, а усилията ви – напразни. Но истината, е, че когато става въпрос за комуникация с повече от един човек, има някои специфични предизвикателства, които трябва да вземете под внимание.

9 са златните правила, които ще ви помогнат да подобрите комуникацията с колегите и ще направят атмосферата в офиса по-приятна за работа, пише Inc.com. Вижте кои са те.

1. Поощрявайте съвместната работа. Това може би е най-важното правило, защото без съвместна работа няма да има комуникация, която да подобрявате. Всички трябва да са част от работната дискусия. Екипната работа има много позитиви – генерирате повече идеи, взаимопомощта повишава ефективността на работата ви и изпълнението на заложените крайни срокове и др.

2. Слушайте всички. Никога не подценявайте силата на активното слушане. Идеите на всеки един трябва да бъдат чути и оценени. Никога не можете да сте сигурни откъде ще се появи гениално предложение за нещо добро.

3. Уважавайте всички. Взаимоуважението в групата е това, което я прави група (работна или не). Всеки един член на екипа има право да изкаже мнението си, да бъде чут, да получи обратна връзка и да е сигурен, че другите уважава личността и чувствата му.

4. Уверете се, че говорите за едно и също нещо. Фактът, че вие си мислите, че са ви разбрали, не означава, че е така. Уверете се, че сте на една вълна с колегите. Дайте им време да осмислят и да зададат въпросите си, ако има нещо, което не им е станало ясно.

5. Изберете правилните канали за вътрешна комуникация. Изберете разумно каналите за осъществяване на вътрешната комуникация и работните дискусиите. Това е ключов момент, имайки предвид големия избор, който предлагат технологиите в наши дни и фактът, че това малко препятствие може да се окаже голямо „препъникамъче“ в работния процес.

6. Опознайте се като личности. Всеки един от хората е уникален със своите силни и слаби страни и с житейския опит, който има. Препоръчително е да вземете тези особености под внимание при комуникацията помежду си.

7. Задавайте въпроси. Добре е да питате, дори и понякога да знаета какъв ще бъде отговорът. Въпросите провокират дискусии, а както всички добре знаем „В спора се ражда истината“ .

8. Приемете несъответствията. Приемете факта, че не всичките ви колеги винаги ще са едно мнение, на един и същ етап, с едни и същи резултати и т.н. Винаги планирайте поне една издънка в очакваните резултатите. Това ще ви спести изненадата и шока и ще ви даде възможност за предвиждане на спасителни мерки.

9. Визуализирайте резултатите. Всяка група има нужда от видимо доказателство за своите резултати, били те добри или лоши. Това от своя страна води до обобщаване на грешките (ако резултатите не са задоволителни) или на работещите практики. Съберете всички тези прозрения под формата на таблица, списък или нещо друго, което работи при вас, и си ги припомняйте при бъдеще проекти.

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички