БТПП: Пенсионери могат да преподават предприемачество на учениците

БТПП: Пенсионери могат да преподават предприемачество на учениците
Източник: БГНЕС

В образованието живеят с мисълта, че като се повишат заплатите, веднага ще се подобрят и резултатите. Дано съм лош пророк, но повсеместното вдигане там ще бъде лош пример за непремерено, безусловно увеличение. Особено ако догодина на външното оценяване отново се окаже, че 40% от завършващите са функционално неграмотни. Това коментира председателят на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) Цветан Симеонов.

"Трябва да се постави ясна перспектива пред учителите. Ако аз бях на мястото на управляващите, бих казал - 10, 20 дори 30% увеличение за всеки учител, чиито ученици показват добри резултати на външното оценяване. Някой е влошил резултатите - съжалявам, за вас няма увеличение. В индустрията 2-3% брак се смята за недопустимо и работникът го изгонват, в образованието при 40% неграмотност им повишават заплатите – това е неприемливо в пазарна икономика. Не сме против увеличението на заплатите, увеличение обаче срещу резултати", обясни Симеонов.

По думите му в страната няма добре обучена работна сила в съзвучие с нуждите на предприятията. "Да погледнем и от гледна точна на родителите - те плащат данъци, значи плащат за обучението на децата си, а когато децата завършат нямат работа или не работят по специалността", допълни той.

Симеонов заяви също, че бизнесът е удовлетворен от вкарването на обучение по предприемачество от първи клас, но много малко предприемачи ще имат възможност да ходят да преподават, затова ще стане по-лесно, ако се ангажират хора в пенсионна възраст. "Пенсионерите са един голям резерв, който като че ли обществото неглижира. Хората, които са в добро здраве и имат знания, могат да преподават. А и ще имат търпението, особено ако вече гледат внучета", каза още той.

Редактор:

Expert.bg
Горещи оферти

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.