Българите ще похарчат до 24% от месечните си доходи за подаръци


Българите ще похарчат до 24% от месечните си доходи за подаръци
Снимка: Thinkstock/ Guliver

3808

Българските домакинства ще похарчат до 24% от месечните доходи за коледни подаръци. Това сочи проучването "Коледен барометър 2017" на Фератум Груп. По този показател България е на пето място сред участвалите в изследването държави, които са 20. Някои семейства се ориентират и към бърз кредит онлайн.

Мексико е страната, в която тази Коледа ще бъдат похарчени най-много средства (до 34,6%) от доходите на домакинствата за подаръци. Следвана е от Румъния (31,9%), Испания (29,6%) и Бразилия (28,2%). Нова Зеландия и Австралия също са в челните класации - домакинствата от двете страни разпределят 22% - 23% от месечната си заплата за празниците.

Абсолютна противоположност са Хърватия (14,4%), Норвегия (13,4%), Финландия (12,3%) и Холандия (11,8%), които ще запазят позицията си от миналата година като най-малко харчещи за коледните празници. 

„Всяка година успяваме да съберем по-голяма и по-голяма аудитория, която участва в международното ни проучване. Силата на Барометъра е именно неговият глобален характер, който по уникален начин сравнява различните държави и същевременно носи стойност за локалните пазари. Хората в Румъния и Испания се готвят да изразходват бюджета си за същите подаръци, за които и българите, а именно дрехи, електроника, играчки, пътувания и лакомства. В коледния списък се включват и подаръчни ваучери и музикални инструменти, които са по-важни за страни като Великобритания и Мексико. България се нарежда на пето място по прогнозни коледни разходи, но все още се намира на предпоследно място сред държавите, използващи мобилно банкиране по празниците, което е израз на явен контраст в потребителските навици“, коментира Ивет Димитрова, управител на Фератум.

Подобно на миналата година, броят на домакинствата, които пазаруват онлайн, ще бъде около 25%. Германия, Великобритания и Холандия са топ държавите, които ще пазаруват подаръци по интернет, докато в Хърватия, Латвия и Мексико са най-големи традиционалисти и предпочит да посетят магазин. България се нарежда на 13-о място с 21% от домакинствата, които планират да закупят подаръци за празника онлайн.

17,5% от всички участници в проучването поставят дрехи на върха на списъка за подаръци, което ги прави най-популярният вид подарък тази Коледа. Играчките и игрите (13.7%), сладките (12%) и потребителската електроника (9.1%) са други популярни решения за подаряване и получаване. Българските домакинства също поставят дрехите на първо място в списъка си с подаръци (17%), следвани от електроника и играчки. Финландия (17,5%) и Хърватия (23,9%) ще похарчат голяма част от коледния си бюджет за сладкиши и деликатеси, докато домакинствата във Великобритания, Швеция, Австралия и Естония ще изхарчат 20% от бюджета си за играчки и игри.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички