Данни на 87 млн., а не на 50 млн. потребители на Facebook, са били манипулирани

Данни на 87 млн., а не на 50 млн. потребители на Facebook, са били манипулирани
Източник: Getty Images/Guliver

Социалната мрежа Facebook призна, че всъщност броят на потребителите, чиито данни са били използвани от фирмата Cambridge Analytica, е 87 млн. души, а не 50 млн., както се твърдеше досега.

Социалната мрежа, която има повече от два милиарда потребители, се оказа в центъра на шумен скандал от две седмици. Той избухна, след като се разбра, че британската фирма Cambridge Analytica е събрала с помощта на психологически въпросник, на който са отговорили 270 000 души, личните данни на 87 млн. души. Това е позволило на компанията да си направи огромна база данни, преди да бъде наета от екипа на настоящия президент Доналд Тръмп по време на предизборната му кампания. Скандалът се разрасна и сега Facebook непрекъснато обещава, че в бъдеще ще има повече прозрачност и няма да допуска подобен гаф да се случи отново. Следващата седмица основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг ще се изправи да дава обяснения пред американските парламентаристи, предаде БГНЕС.

Зукърбърг увери, че е правилният човек, който да управлява Facebook въпреки допуснатите в миналото грешки. „Мисля, че отдавна трябваше да действаме по-добре“, призна той и обеща лично да отиде в Конгреса на 11 април, за да отговаря на въпросите, които най-вероятно няма да са щадящи. Той обаче призна, че за решаването на проблемите, с които Facebook се сблъсква, са необходими няколко години. "Бих искал да реша тези проблеми за три или шест месеца, но смятам, че реално намирането на решение за някои от тях ще отнеме повече време", каза той.

Особено интересен е начинът, по който се стигна до разкриването на този скандал. Изпълнителният директор на Cambridge Analytica Александър Никс беше заснет със скрита камера да обяснява начините за оказване на натиск върху политици, участващи в избори. Неговата фирма можела да изпрати например "момичета до къщата на кандидата". Репортер на британската телевизия Channel 4 се беше представил за потенциален богат клиент, който иска да помогне на няколко кандидата да постигнат успех на изборите в Шри Ланка. След излъчването на репортажа Александър Никс беше уволнен.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.