Димов: Колите до пистите вредят повече на околната среда от лифт

Димов: Колите до пистите вредят повече на околната среда от лифт
Източник: iStock/Guliver

Обединихме се около 4 точки. Първо, искаме да направим така, че на Банско хората да не чакат на опашка. Второто нещо е, че извозването с коли до пистите уврежда повече околната среда, отколкото един елекрически лифт. Третото - външната граница на концесията не търпи промяна. Четвъртата точка е свързана с дигитализирането на границите на концесията. Това заяви министърът на околната среда и водите Нено Димов по време на днешната дискусия относно бъдещето на Плана за управление на Национален парк "Пирин" и концесията за ски зоната в Банско, предаде Actualno.com. Припомняме, че миналата седмица Министерският съвет се отказа от проект за промяна на концесията, защото все още няма съдебно решение за Плана за управление на Национален парк "Пирин".

Димов беше подкрепен от спортния министър Красен Кралев в частта за извозването с коли с думите, че 130 автобуса трябва да извозят туристите в рамките на един час, ако няма втори кабинков лифт. Кралев добави, че според него общественото мнение е категорично в подкрепа на втори лифт. "Ние не искаме само втори лифт да се прави, ние искаме и писти да се направят", каза той.

Масова подкрепа за промяна на концесията в Банско

Същевременно бившият екоминистър Нона Караджова каза категорично, че ски зоната в Банско е извън обхвата на Директива 2014/23/EC т.е. няма опасност от наказателна процедура заради концесията. Бившият екоминистър обясни и, че когато е била начело на МОСВ, "на пръв поглед" било установено, че има противоречие между концесионния договор и ползваната от концесионера "Юлен" площ. "Ако площта е била 90 хектара, примерно 50% от тази площ е била завишена. Но тогава всъщност се оказа, че не сме били прави дотолкова, доколкото има огромни противоречия и пропуски в договора. Тогава в този си вид концесионният договор беше не приложим. Още тогава ние изказахме становище, че е необходима промяна на договора. Промените в договора към момента са резултат от работната група, на която възложихме да установи поетиворечията в договора", обясни Нона Караджова.

Бившият екоминистър посочи и, че през 2010 година имало "много сериозна мисия", оценяваща състоянието на парк "Пирин" и тогава е било взето решение ски зоната да се извади от обхвата на ЮНЕСКО и да бъде обособена като буферна зона. "Точно в нея могат да бъдат правени промени в съответствие с българското и европейското законодателство", уточни тя и добави, че не е видяла екологични аргументи от природозащитнциите и че сечта на вековни гори щяла да бъде компенсирана с допълнително залесяване. Караджова каза и, че въпросът дали новата въжена линия може да въздейства на биоразнообразието към момента не може да бъде установен докато не се се направи конкретен проект, който да очертае тази въжена линия.

"Трябва да има баланс на различните интереси. Създадохме работна група за развитие на планинския туризъм, която работи за изграждане на нови писти и влекове и нови писти чрез предложения за промени в закона. Предстои решението на тази работна група да бъде обявено за обществено обсъждане. Ще продължим да работим в тази посока с необходимите законодателни промени", заяви сегашният министър на труда Николина Ангелкова.

Още подробности по темата прочетете ТУК.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 1

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.
  • Леонид

    Леонид
    Най-после държавата да заеме единна позиция и да даде зелена светлина на плана за управление на Пирин. Банско има право на бъдеще и трябва да продължи своето развитие.