Експерт: Маневрата на автобуса е могла да предизвика катастрофата на АМ "Тракия"


Експерт: Маневрата на автобуса е могла да предизвика катастрофата на АМ "Тракия"
Снимка: БГНЕС

4041

"Маневрата на шофьора на автобуса е могла да предизвика завъртането, а не леката кола." Това заяви бившият началник на КАТ Алекси Стратиев. Той беше категоричен, че мантинелите трябва да бъдат задължителни. Според него е абсурдно все още да има случаи, в които кола се нанизва на мантинела.

По думите му друг проблем е липсата на специалисти в АПИ и в Пътна полиция. 

"Хората грешат, но пътната инфраструктура трябва да гарантира пътната безопасност", допълни още той в интервю за БНТ. Стратиев даде пример със Сърбия, където опасните участъци са обезопасени с 3-4 реда мантинели.

Според председателя на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов автобусните шофьори трябва да имат очи и на гърба, както и да бъдат инструктирани по съвсем друг начин. 

"Има 10 версии и никой не иска да ни каже какви са те. Ще се прехвърли вината на жената, макар че тя има вина. Реакцията на шофьора на автобуса от стреса и уплаха е допринесъл за катастрофата. Никой не иска да каже колко метра се е влачил автобуса. Преди 6 месеца премиера се ядоса и каза проверете мантинелите и какво стана? Излязоха някакви хора и казаха, че всичко е наред, но има шест ковчега. Защо експертизата ще се прави два месеца? Тази игра тука има-тука няма не трябва да съществува", допълни още Иванов за БНТ.

Той обърна внимание на факта, че шофьорът е излязъл от автобуса, докато двигателят е работел: "Представяте ли си какво можеше да стане? Първото нещо е да изключи двигателя, а после да се обезопаси пътя. Има една некомпетентност по начина,  по който се прави инструктажа на тези хора, какво трябва да се направи в такива случаи. Ако две камери по-малко бяха купени, знаете ли колко мантинели можеше да бъдат закупени?"

"Ситуацията излиза извън контрол. Държавата я няма в този сектор, тя липсва. Въпросът е да има превенция и контрол. Изпълнителната власт трябва да използва всички методи за контрол." Това заяви бившият депутат и бивш председател на парламентарната комисия по транспорта Настимир Ананиев пред bTV.

По думите му човешкият фактор винаги ще го има, въпросът е направено ли е всичко за безопасността. Ананиев каза, че на мястото на катастрофата край Вакарел не е имало нужда от мантинела, но алармира, че е необходимо да се въведе стандарта за еластични мантинели, които поемат кинетичния удар, като го намаляват и смекчават.

Според него е необходимо засилването на информационните кампании, свързани с пътната безопасност, тъй като това е модел за превенция. Той напомни, че като общество също трябва да влияем на хората около нас. Ананиев уточни, че за много от мерките, които може да бъдат предприети във връзка с контрола и превенцията не са необходими промени в Закона. 

Заместник-министърът на транспорта Ангел Попов предположи, че не се прави достатъчно в обучението и технически прегледи.  Той съобщи за БНТ, че на 15 април вечерта е катастрофирал автобус с деца. За щастие няма загинали и тежко ранени. Инцидентът е станал след 21 часа и са съставени два акта.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82447
  • GBP
    1
    2.28285
  • JPY
    100
    1.17284
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички