Французи и турци предлагат най-висока такса за Летище София

Французи и турци предлагат най-висока такса за Летище София
Източник: Пресцентър МВР

Френско-турският консорциум между "Еърпорт дьо Пари" и "ТАВ хавалиманларъ холдинг" подаде оферта с най-високо годишно възнаграждение за държавата за концесията на летище София. Това стана ясно след отваряне на офертите на петимата кандидати, пише "24 часа".

Стартът бе даден от министъра на транспорта Росен Желязков в присъствието на представители на кандидатите и на журналисти. Французите и турците оферираха 32.82 млн. евро на година за държавата, което е 42.8 на сто от приходите. В условията на концесията е записано, че концесионното възнаграждение за държавата не може да бъде по-малко от 10 на сто от общите приходи на година.

Всички кандидати първо обявиха съгласието си да направят първоначалното авансово плащане, което е 550 млн. лв., или 281 млн. евро, така че по този показател надпревара няма.

"Соф кънект", консорциум на френския инвестиционен фонд "Меридиам ийстърн юръп инвестмънтс" и "Флугхафен Мюнхен", оператор на мюнхенското летище, дава на година 32% от приходите, или малко над 26 млн. евро.

Сдружението на летището в Копенхаген и "ССБ Зауервайн & Шефер Бау" оферира 26 млн. евро на година за държавата, или 30.97 на сто от общите приходи на летището. Предложението на четвъртия кандидат "Фрапорт-България", е 21 млн. евро или 27.39%.

"Манчестър еър груп" и китайската "BCEGI кънстракшън" са с 19.9 млн. евро годишно плащане. Тази група обаче дава предложение за най-големи инвестиции - близо 1.3 млрд. eвро. Французите в партньорство с турците оферират 903 млн. евро вложения за 35 г., мюнхенското летище с партньорите си - 608 млн. евро и "Фрапорт" - 616 млн. евро.

Голямо внимание се обръща на нарастващия пътникопоток през следващите 10 години. Ето защо всички кандидати предлагат в първите 10 години да строят трети нов терминал.

Една от офертите залага на варианта да се разруши първият терминал и на негово място да се построи изцяло нов. Има и предложение на мястото на стария терминал да се построи карго. В офертите се предвижда изграждане на нови парко места и модернизиране на съществуващото пространство около Терминал 2.

След отварянето и четенето на основните параметри на офертите министър Желязков предупреди, че ценовите предложения са с 55% тежест и в този момент единствено те са ясни. Предстои работа на комисията за оценяване на техническите предложения, които имат тежест от 45%, но са ключови за развитието на летището.

Оценяването едва ли ще свърши за месец, каза Желязков и уточни, че ще се търси партньорството на Световната банка и на ЕБВР, които са консултанти на министерството за концесията на летището.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.