Google махнала 1,7 млрд. реклами през 2016 г.


Google махнала 1,7 млрд. реклами през 2016 г.

2928

Компанията Google е премахнала над 1,7 млрд. реклами през 2016 година, по-голямата част от които са били спонсорирани линкове, банери и носители на фалшива информация. Това е двойно увеличение в сравнение с предходната 2015 година, съобщава БГНЕС.

По информация на Google два ключови фактора са довели до драстичното увеличение на изтрити реклами от търсачката им. Единият от тях е разширения мащаб при прилагането на политиката за премахване на рекламни съобщения. Например, през май тя поведе война срещу измамните схеми за привлекателни на пръв поглед бързи кредити. В резултат бяха блокирани близо 5 милиона реклами, засягащи ипотечни и студентски кредити, кредитни карти и др., а срещу близо 8 000 сайта, предлагащи подобни услуги бяха „предприети действия”. От компанията все още отказват да дадат информация какви точно са били те.

От екипа на най-голямата търсачка в света уточниха още, че не всички от тези 1, 7 милиарда реклами са достигнали въобще до интернет пространството. Много от тях са били отхвърлени като легитимни още по време на процеса за одобрение, който включва оценката и на компютър, и на човек. Именно на комбинацията от технология и човешки ум компанията дължи свалянето на такъв голям брой рекламни съобщения. От Google уточняват, че човешката преценка е най-желана в случаите, в които става дума за таблоидни клюки и фалшиви новини, тъй като поне за момента човешкият ум забелязва по-добре измамната информация в тях.

Другите видове премахнати реклами влизат в категориите „Измамни фармацевтични лекарства” (незаконни продукти, невярни или подвеждащи здравни твърдения, билкови и хранителни добавки с неодобрени фармацевтични съставки, федерално неодобрени продукти на пазара, представяни като безопасни, или продукти, които се представят за други. В много страни, също така Google е забранил рекламирането на аборта заради конкретното държавно законодателство. 68 млн. подобни съобщения за били премахнати от търсачката), „Отслабване” (засегнати са били 80 млн. реклама и 47 000 сайта с фалшиви данни и методи за отслабване) и „Селфкликинг адс” (реклами, при които се генерират кликания от самите създатели. 23 000 подобни са били блокирани).

Още от Младият бизнес


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.68548
  • GBP
    1
    2.31629
  • RUB
    100
    2.36444
  • JPY
    100
    1.47654
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    985.69
    962.16
  • Litecoin
    1
    289.60
    282.79
  • Ethereum
    1
    5904.18
    5767.66
  • Bitcoin
    1
    97696.93
    95458.86
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички