КЗП проверява условията на мобилните оператори по повод отпадането на роуминга

КЗП проверява условията на мобилните оператори по повод отпадането на роуминга
Източник: iStock/Guliver

Новите правила за роуминга ще бъдат въведени чрез промяна в общите условия на мобилните оператори. Затова Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва преглед на всички условия, при които дружествата в сектора предоставят телекомуникационни услуги на своите клиенти.

Пред БНТ председателят Димитър Маргаритов съобщи, че телекомите са длъжни да уведомят потребителите за тези промени, а единият от тях вече го е сторил. Маргаритов подчерта, че отпадането на роуминга не налага преподписване на действащите договори или сключване на анекси към тях и призова мобилните оператори да бъдат коректни и да не злоупотребяват на тази основа. Той успокои потребителите, че по никакъв начин не могат да бъдат задължени да се обвържат с нов срочен договор и предупреди да бъдат внимателни, ако към тях се отправя апел за много изгодни условия.

„Има случаи, в които се спекулира с това и икономическите оператори използват подобни възможности, за да добавят към договорите на потребителите допълнителни услуги, които често пъти не са необходими. Настоятелно правят опити да ги склонят да подпишат нови срочни договори, за да ги запазят за по-дълго време или да ги затруднят, ако решат да ги напуснат в даден момент”, каза председателят.

Маргаритов припомни, че след изтичането си, срочният договор се трансформира в безсрочен и може да бъде прекратен по всяко време с едномесечно предизвестие. Полезно е да се знае, че при подписването на договор „има способ, който може да предпази потребителите от вземане на прибързани решения, за които след това да съжаляват”, посочи Маргаритов. „Ако се чувстваме притеснени в офиса на мобилния оператор, имаме право да не подпишем клаузата, по силата на която договорът започва да действа веднага. Можем да го вземем, да го прегледаме на спокойствие вкъщи и ако установим, че нещо не е наред, в 7-дневен срок да го развалим без каквито и да било последици от финансов или някакъв друг характер”, добави той.

В началото на месеца във връзка с предстоящия летен сезон комисията е започнала проверки по Черноморието. „Докато няма голямо струпване на туристи, използваме възможността да проверим тези обекти, за които в предходни сезони сме констатирали, че имат определени проблеми. Някои от тях са констатирани по повод жалби и сигнали от потребители, че категоризацията не съответства на предоставяните услуги. А има и случаи, в които се установява, че туристическият обект работи без да е категоризиран и тогава се издава заповед за неговото временно затваряне”, обясни Маргаритов. И допълни: „Нашата цел е сега да установим дали всичко вече е наред. Респективно – там, където не е наред, да останат в сила тези мерки, които препятстват експлоатацията на такъв тип обекти. През месец юни започват нашите регулярни проверки в останалите туристически обекти, при които ще обърнем особено внимание на ол инклузива.”

През лятото комисията ще има виртуални приемни, в които туристите ще могат да получат консултация или да подадат сигнал, по който да бъде извършена проверка.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.