Как да се справяте с конфликти на работа

Как да се справяте с конфликти на работа
Източник: iStock/Guliver

Споровете на работното място са неизбежни. Но не е неизбежно да се превръщат в драми и скандали. Каква е тайната за справяне в конфликтни ситуации в офиса? От сайта Lifehack предлагат да опитате следните стъпки:

1. Останете спокойни. Ако е възможно, излезте за 10 минути или просто се отделечете от конфликта. Ще подходите по-разумно към ситуацията, когато ядът ви се е уталожил. 

2. Слушайте. Нека всеки участник в конфликта да каже мнението си. Бъдете отворени към различните позиции. 

3. Демонстрирайте разбиране. Вместо да кажете: "Защо не си готов с този доклад?", подходете така: "Знам, че си много зает напоследък, но кога мислиш, че ще си готов с доклада?".

4. Не правете нещата лични и не намесвайте персонални проблеми или физически характеристики в спора.

5. Търсете решение заедно. Нека повече хора се включат. След като конфликтът приключи, направете нещо позитивно като колектив, за да върнете приятната и продуктивна атмосфера.

 

 

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.