Когато има вдъхновение, резултатите са налице – COPIS 2019

Когато има вдъхновение, резултатите са налице – COPIS 2019
Източник: IEC

Стремежът към промяна е основна движеща еволюционна сила. Този принцип ни доказа бизнес изложението COPIS. От 25 до 27 септември в три от изложбените зали на Интер Експо Център форумът събра представители на печатната индустрия и рекламата от България и чужбина.

Нови визии, смели послания и иновативни идеи посрещаха присъстващите през тази година. За първи път се състояха професионални предизвикателства, които събраха специалистите в безпрецедентния за България бизнес формат. Най-мащабното издание на COPIS досега представи своя потенциал за изграждане на контакти от национално и международно ниво, особено в рамките на Балканите, Централна и Западна ЕВропа.

COPIS 2019 – предизвикващ както никога досега

Предизвикателно. Това бе думата, с която присъстващите определяха COPIS 2019. Безспорно и през осмото си издание изложението надгради и затвърждавайки международния си характер, разшири границите на чуждестранното присъствие. Изложителите от България Чехия, Полша, Италия, Румъния, Гърция, Турция, Хърватска посрещнаха посетители от Германия, Китай, Русия, Италия,  Румъния, Македония, Турция, Гърция, Сърбия, Хърватия, Белгия, Унгария, Чехия, Полша, Холандия, Азербайджан.

„Броят на посетителите с онлайн регистрации и електронни покани нарасна чувствително“, отчитат организаторите. Те посочват, че ръстът по този показател е 15%, като съществена роля за тези резултати е пълноценното използване на дигиталните канали за комуникация и прецизно таргетиране на аудиторията по време на кампанията – напълно в унисон с една от ключовите тенденции в рекламния бранш.

В резултат на общите усилия станахме свидетели на създадената професионална бизнес атмосфера, в която бяха представени и новостите при дигиталния печат, материалите, консумативите, графичния и пространствения дизайн и визуалните комуникации. В основни акценти се превърнаха печатът върху текстил и предложенията за оптимизиране на работните процеси.

Освен това трите изложбени дни ни дадоха възможност да избираме от богато портфолио от промоционални продукти, сувенири, позволяващи брандинг и реклама, идеи за креативни фирмени и корпоративни подаръци и машини за производството им. Отчетохме и любопитната тенденция рекламата да се обръща все повече към българското народно творчество и традиционните мотиви.

Професионална и cool – съпътстващата програма

Предизвикателна. Такава бе и съпътстващата програма. „Решихме да отправим предизвикателство към професионалистите. И така се роди идеята за Fabric is cool“, споделят организаторите. Епичният сблъсък изправи един срещу друг няколко отбора, които в рамките на изложението създадоха цялостен fabric backlit продукт. За три дни отборите (всеки съставен от професионалист в маркетинга, дизайна, копирайтинга, предпечата и печата), трябваше да създадат цялостна концепция за кампания на голям бранд за периода на Коледа. Професионално жури определи и отбора победител.

Съпътстващата програма на COPIS 2019 се превърна и в поле за професионално споделяне на опит. За първи път аудиторията бе завладяна от „Майсторски клас“, воден от проф. Христо Кафтанджиев. С лекциите си в областта на пекиджинг дизайна и семиотиката в рекламата той вдъхнови маркетинг и аутдор специалисти, професионалисти, заети в рекламата и ПР, дизайнери, артист, фотографи, студенти.

Посетителите от България и чужбина отчетоха, че изложителите са все по-креативни и дейни в представянето си. Участниците провеждаха лекции, семинари, дискусии и презентации на щандовете си. Дистрибутори и фирмени представители с готовност отговаряха на задаваните въпроси.

Хобито може да бъде превърнато в бизнес. Как това може да се случи, открихме на семинара „Продавай в Etsy – как да превърнем хобито в бизнес“, организиран от  FESPA. Освен че ни вдъхнови и ни даде интересни идеи, събитието се проведе в изцяло обновената зала „Родопи“ на Конгресния център. Всъщност през последния изложбен ден именно зала „Родопи“, заедно с най-голямата конгресна зала на изложбения център - „Витоша“, бе обект на вдъхновяващия ON day – денят на отворените врати, в който представители на Интер Експо Център запознаваха гости и партньори с току-що приключилото реновиране и модернизация на Конгресния комплекс. „Благодарение на тях залите ни са оборудвани с технологии от последно поколение“, отбелязват от ИЕЦ.

COPIS 2020

COPIS 2019 току-що приключи. В резултат на положените усилия, форумът, провел се паралелно с текстилното изложение на България – ТМТ Експо, бе обект на интерес от близо 6800 посетители – 15% е регистрираният ръст по този показател. Но... „Вече работим по следващото издание“, споменават организаторите. „През изминалата кампания положихме много усилия; но успехът ни дава вдъхновение за 2020 г.; изпълнени сме с нови сили и идеи“, уверени са те. Как ще протече подготовката ли? Процесът ще следим в сайта www.copi-s.com.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.