Ловът на покемони - новата мания на света


Ловът на покемони - новата мания на света
Снимка:

7759

Наскоро пуснатата на пазара игра Pokemon Go за кратко време се превърна не просто в едно от най-използваните мобилни приложения, а в истинска мания.

Играта се появи на бял свят в началото на юли. Първоначално беше разпространена само на териториите на САЩ, Австралия и Нова Зеландия, но вече завладя и много други страни, сред които и България.

Шест дни след официалната си поява Pokemon Go вече бе най-атрактивното мобилно приложение в Щатите със своите 21 милиона активни потребители. С този брой засенчи предишния рекорд от 20 милиона активни играчи, постигнат от Candy Crush Saga. Дневната употреба на приложението, измерена за Android устройства, надвишава тази на Snapchat, Tinder, Twitter, Instagram и Facebook. Според данни на Tech Crunch 10% от всички собственици на Android в САЩ са свалили играта на мобилните си устройства, а 5% от тях играят Pokemon Go всеки ден.

Как се играе? Потребителите имат възможност да създадат собствен герой с избираеми опции за всичките му външни характеристики. Веднъж създаден, героят е поставен там, където реално се намира играчът. Мобилното забавление предлага опция играчите да изпълняват определени действия, дори и на разстояние от смарт устройствата си. Целта на играта е да се съберат всичките 151 на брой покемон чудовища.

Приложението използва Google maps данни, за да позиционира виртуалните си играчи в света около нас. С помощта на GPS се следи местоположението ви и телефонът ви показва къде да отриете Pokemon създание, което можете да уловите и опитомите. Колкото повече хора играят на едно място, толкова повече покемони произвежда играта.

Освен това играта позволява на играчите да синхронизират мобилните си устройства посредством GPS и да се състезават в реално време. Потребителите могат да снимат, да водят битки помежду си или да тренират героите си. Играта е безплатна, но поддържа допълнителни платени приложения.

Pokemon Go е посрещната със смесени отзиви. Създателите се хвалят с това, че тяхното творение подпомага физическото и психическо състояние на играчите, но има негативни реакции срещу противообществени прояви, предизвикани от фенове на играта. Други критики са свързани с локациите, които се използват за лов на покемони – това са гробища и паметници, включително Държавния музей Аушвиц-Биркенау, Мемориалния музей на САЩ за Холокоста и други подобни.

Най-остро е недоволството срещу факта, че играта следи местоположението на потребителя в реално време, което го прави лесна мишена за похитители. Освен това събира лични данни на играещите. Някои от критиците са загрижени какво би станало с тази информация, ако играта бъде подложена на кибер атаки и сигурността ѝ бъде пробита.

Вече има и един регистриран смъртен случай, свързан с Pokemon Go. Според английското издание Mirror става въпрос за момче в Гватемала, което е простреляно по време на лов на Pokemon същества. 18-годишният Йерсон Лопес и братовчед му Даниел Моазес решили да влязат в чужда къща, за да хванат виртуално животно. При нахлуването в къщата по тях стрелят. Йерсон умира от раните си по-късно в болница. Случаят все още се разследва.

Pokemon Go обаче вече е определяна като социален феномен. Множество медии наричат скоростното ѝ разпространяване "Покемания" (Pokemania). Това се подкрепя и от регистрираните приходи на Pokemon, компанията собственик на играта, които се равняват на 35 милиона долара (от общо 30 млн. сваляния в САЩ, Канада и по-голямата част от Европа). Тези резултати са изумителни, имайки предвид, че играта дори не се разпространява в голяма част от Азия. Собствениците на iPhone само в Щатите харчат по 1.6 млн. долара всеки ден, за да играят.

Според данни за географското разпределение на потреблението на приложението, Pokemon Go е най-популярна в САЩ, където са регистрирани 10.8% от всичките ѝ играчи в света. Следва ги Бразилия – 8.2%, Индия с 6.5 процента, Германия – 4.2% и Турция с 4.2%. Любителите на Pokemon Go в България са приблизително 3000 души, които са свалили нелицензираната версия на играта. 

Средното време, което потребителите прекарват на ден в игра, е 43 минути, което надвишава времето отделяно за социални платформи като WhatsApp (30:27 мин.), Instagram (25:15 мин.) и Snapchat (22:53 минути).

При тази масовост на разпространение не е изненада, че Pokemon Go оглави американските класации на IOS App Store за „Най-печелившо“ и „Най-сваляно безплатно приложение“. Колко време ще трае манията по играта, предстои да разберем.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички