Малинов закъснял за пакет "Мобилност" заради транспортен проблем

Малинов закъснял за пакет
Източник: Европейски парламент

Закъснях за гласуването за дневния ред на Европейския парламент през тази седмица заради проблеми с полета ми от София до Франкфурт. Това заяви българският евродепутат Светослав Малинов в специално съобщение в личния си профил във Facebook.

От обяснението на Малинов става ясно, че "в тази ситуация бяха още десетки мои колеги. Неслучайно в гласуването са взели участие само 310 от общо 751 европейски представители". Той категорично заявява и, че подкрепа българските превозвачи - за разлика от Николай Бареков, който вчера твърдо се обяви против "транспортните олигарси", пишейки във Facebook: "Нека лобистите на транспортните олигарси, които финансират укриващия се в САЩ издирван от медиите политик, сега се поставят на мястото на един обикновен български шофьор на ТИР".

Ето и пълното обяснение на Малинов, представено без редакторска намеса:

"Дължа обяснение на гражданите, които представлявам в Европейския парламент. Днес в 17:30 ч. се е състояло гласуването на т.нар. пакет “Мобилност”, пряко засягащо автопревозвачите от Централна и Източна Европа, в това число и българските. За съжаление, не успях да се включа във вота, тъй като полетът на “Луфтханза” София - Франкфурт № 1427 кацна със закъснение от един час. То се оказа фатално, за да успея да се придвижа навреме от летище Франкфурт до пленарната зала на Парламента. Причината е срив в компютърната система на летище Франкфурт. Поради закъснението и създалия се хаос на летището беше невъзможно да стигна в сградата на ЕП преди 18 ч. и да гласувам за премахването на точката от дневния ред за седмицата. В тази ситуация бяха още десетки мои колеги. Неслучайно в гласуването са взели участие само 310 от общо 751 европейски представители.

Държа да подчертая три неща. Първото е, че съвсем неслучайно това важно гласуване е насрочено за понеделник вечер и че много други колеги също не успяха да стигнат навреме. Чисто географски евродепутатите от Източна Европа са затруднени да се придвижат бързо до Страсбург в началото на пленарната седмица, както впрочем са ощетени автомобилните превозвачи, дискриминирани чрез това законодателство също по географски принцип.

Второто, винаги съм заставал зад исканията на нашите превозвачи и съм защитавал българския бранш срещу пакета "Мобилност". Моят първи парламентарен въпрос до ЕК през този мандат датира още от 2014 година именно по тази тема. През 2016 година отново се обърнах към ЕК с предупреждение за отявлено протекционистките закони във Франция и Германия, които изтласкваха българските превозвачи от пазара в Западна Европа. Вследствие Комисията започна наказателни процедури срещу Франция и Германия. На дневен ред след това дойде законодателството за командированите работници - под претекста за равни социални права държавите от Западна Европа отново опитаха да наложат ограничителни мерки върху превозвачите от периферията. Тогава поискахме отделно секторно законодателство за автомобилния транспорт, понеже неговото естество не позволява еднакво регулиране, както при другите, и така се стигна до пакета "Мобилност".

Третото и най-важно в сегашната ситуация. Докато днес беше направен опит да се промени дневният ред на заседанията през тази седмица, то ключовото гласуване по темата предстои в сряда. Тогава ще са тежките разисквания. Тогава и ще се реши бъдещето на пакета "Мобилност".

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.