Пазаруваме онлайн по-често през работната седмица, отколкото през уикенда


Пазаруваме онлайн по-често през работната седмица, отколкото през уикенда
Снимка: iStock/Guliver

3164

Вече не пазаруваме през уикенда. Това показват данните в изследване на кампании за най-големите търговски марки на над 40 световни пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, Африка и Близкия изток.

Анализът на технологичната компания RTB House показва категорична промяна на потребителското поведение, която разбива мита, че онлайн рекламите на потребителски стоки са най-ефективни през почивните дни.

Оказва се, че пазаруването вече е дейност, която много по-често извършваме през седмицата. Броят кликове и конверсии е особено висок във вторник, когато се наблюдават с 37% повече кликове и 43% повече конверсии на световните пазари. Това окончателно прави събота най-лошия ден за електронната търговия – тогава покупките, които идват от онлайн реклама, падат до едва 11% от общия брой за цялата седмица.

Анализът на българския пазар показва леки разлики в потребителски навици. У нас онлайн банер рекламите достигат максималната си ефективност в петък, когато се наблюдава 60% ръст в конверсиите и 45% в кликовете, в сравнение със събота. Най-голямата активност пък е между 10 и 12 през деня (26% от всички конверсии).

Мениджърът за България и Румъния на RTB House Каталин Емилиан е уверен, че наблюдаваме значителна промяна в потребителското поведение. „Преди 10 години компютрите и интернет не бяха основен канал за пазаруване, поради което хората прекарваха предимно свободното си време в тези дейности. Днес пренасищането от инфорормация през няколко устройства по време на работната седмица позволява на потребителите да пазаруват от всякъде и по всяко време. Познаването на този факт е ключ към успеха в ефективната реклама и интернет търговия в момента“.

С постоянно нарастващите данни за навиците ни на пазаруване, шопинг тенденциите се променят заедно с технологиите. И маркетинг специалистите би трябвало да познават аудиторията си по-добре от всякога. Колкото повече информация имат, толкова по-скоро могат да реагират на новите трендове в пазаруването и да доставят по-адекватна, персонализирана услуга и послания към точните аудитории, в точното време.

„Това е моментът, в който в играта влиза изкуственият интелект“ - допълва Емилиан. „Самообучаващите се алгоритми за пероснализиран ретаргетинг, които са движени от технологии за дълбоко учене, имитират невроните в човешкия мозък. И със събраната информация могат да анализират пазарите денонощно и да реагират на най-малките промени. По този начин рекламните дейности се адаптират към новото поведение на потребителите за броени дни, часове и дори минути, за да се възползват от най-големия потенциал за покупки. Това не е било възможно никога досега“.

Изследването е базирано върху данни, събрани от над 1000 банер кампании, ползващи real time bidding технологии - автоматични търгове на рекламни позиции, които се осъществяват в реално време.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.8387
  • GBP
    1
    2.28913
  • JPY
    100
    1.18867
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички