Позволено ли е да използвате емотикони в служебен имейл?

Позволено ли е да използвате емотикони в служебен имейл?
Източник: iStock/Guliver

Непрофесионално или забавно - как се възприема употребата на емотикони в служебен имейл?

Всъщност и двата варианта са възможни. От една страна, изглежда детинско. От друга страна, налага по-лек тон на комуникацията, омекотява езика и показва приятелско отношение. Освен това може да спести време, като илюстрира какъв смисъл влагате в думите си, вместо да трябва да го обяснявате. И все пак - уместно ли е да добавяме емотикони в имейл по работа?

Ако става въпрос само за едно усмихнато личице, няма проблем. Никой няма да си помисли, че сте недорасли или некомпетентни. Ако обаче слагате пет - шест иконки във всяко съобщение, вече прекалявате. 

4 изречения, които никога няма да чуете от успял човек

Успелите хора знаят, че негативното мислене е загуба на време. За разлика от останалите, те не си налагат сами огра...

Много хора използват жълтите картинки, за да се подсигурят, че думите им няма да бъдат разтълкувани погрешно. Добавената усмивка подсказва искрено, топло чувство, а не обикновена критика например. Разбира се, трябва да подхожда на информацията. Не можете да изпишете пет абзаца с ужасни описанията на работата на колега, да лепнете една усмивка накрая и да си мислите, че това оправя нещата. 

Необходимо е най-вече да се съобразявате с офисната култура. Ако никой друг от колегите ви не използва емотикони, сигурно няма да направите добро впечатление, ако ги добавяте. Употребата им не е подходяща и при силно формални или официални имейли и съобщения.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.