Роумингът в ЕС пада - за какво да внимаваме?


Роумингът в ЕС пада - за какво да внимаваме?
Снимка: Getty Images/Guliver

2999

От 15 юни тази година роумингът в Европейския съюз на практика пада, с въвеждането на услугата roam-like-at-home. Това стана факт заради изисквания на Европейския съюз. Има обаче няколко тънкости, за които всеки потребител трябва да внимаваме.

На първо място - след 15 юни няма да говорим безплатно, когато става въпрос за международни разговори. Извън ЕС таксуването остава много сериозно - според това с коя държава разговаряме, плащаме съгласно определените тарифи на всеки от мобилните оператори на съответната държава.

При въвеждането на новите правила за роуминга е важно да внимаваме за ограниченията във връзка с т. нар. "справедливо ползване”. При неограничен брой минути в пакета си, ще имаме неограничени обаждания в рамките на ЕС. Ако има лимит, след изчерпването му, ще плащаме според тарифния план към договора си.

Трябва да внимаваме и по отношение на тарифирането на интернет трафика. Върху това фокусира вниманието председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред bTV.

"Ограничения ще има и по отношение на максималния срок, в който след влизането в интернет през различна от националната мрежа, потребителят ще може да се възползва от тези условия. После е възможно да влязат в сила и допълнителни тарифи", предупреди Маргаритов. И добави: "Тези нива, след които се начисляват определени такси, са въведени, за да може там, където има т. нар. безлимитни сегменти по договорите, да се постигнат някакви справедливи ограничения".

Потребителите следва да бъдат информирани, когато се извърши промяната в общите условия, чрез които тези нови правила ще бъдат въведени. "Би могло да бъде нелоялна търговска практика, в случай че съгласно действащите тарифни планове мобилните оператори направят рестрикции, за които потребителите не са били уведомени", посочи Маргаритов пред Нова телевизия.

Маргаритов призова да не се подписват нови договори само заради промените. „Но тъй като е възможно и по съвпадение точно в този период при изтичането на срочни договори на потребители да има нови оферти за подписване на нови срочни договори, много внимателно да проверят дали дори при запазване или дори намаляване на цените на услугите, които ползват, не се добавят някакви нови услуги”, каза още той.

Председателят на КЗП разясни правата на потребителите при подписването на договори за телекомуникационна услуга. „Обикновено хората не обръщат внимание, но това е една постановка в Закона за електронните съобщения. Не сме длъжни да подпишем клауза, която предвижда, че договорът влиза в сила веднага. Ако не го направим, в 7-дневен срок от подписването на основния договор, имаме право да се откажем. При различни условия – може операторът да не ни е пуснал услугата в тези седем дни, докато ние внимателно не прочетем срока на договора и не преценим, че той не е такъв, какъвто сме си го представяли.

"Когато договорът е сключен от разстояние – това са чести случаи, при които по телефона Ви отправят оферта и Вие се съгласявате, после по куриер Ви изпращат договора да подпишете, тъй като вече сделка по телефон вече е невъзможно да се случи, тогава безусловното право на отказ е до 14 дни, подобно на търговията в Интернет”, завърши Маргаритов.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83233
  • GBP
    1
    2.2729
  • JPY
    100
    1.1837
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички