Таксата за общини, участващи на международни туристически изложения, пада с 50%

Таксата за общини, участващи на международни туристически изложения, пада с 50%

Намалява се наполовина таксата за общините, които ще участват на предстоящите международни туристически изложения до края на годината. Това съобщи днес (3 септември) министърът на туризма Николина Ангелкова по време на бизнес форума „Пловдив 2020 – какво е нужно за развитието на индустрията, културния туризъм и инвестициите“.

Облекченията ще са валидни за всички общини, които заплащат таксата за участие от собствения си бюджет и нямат стари задължения към министерството. „Надявам се с въведените облекчения повече общини да се запишат, за да представим още по-добре България на тях”, подчерта Ангелкова. До края на годината предстоят 12 големи международни туристически изложения, сред които и най-голямата подобна проява, която се организира в Лондон.

В своето изказване министър Ангелкова акцентира върху възможностите за развитие на културно-историческия туризъм в страната и региона. „Културно-историческият туризъм е фокус в маркетинговата стратегия на министерството за тази и следваща година”, каза тя. Той заема трето място сред всички видове туристически продукти по относителен дял в общото предлагане на България или около 11% и е сред търсените форми на почивка, както от българи, така и от чужденци. Културно-историческият туризъм е водещ и според анализите на Световната организация по туризъм – 57% от туристите в световен мащаб посочват, че избират културата или културното наследство като причина да пътуват. „Същевременно ние имаме уникално богатство от открити исторически обекти и намерени артефакти, което ни нарежда сред първите три страни в Европа заедно с Гърция и Италия. Всичко това е основа, върху която можем са стъпим и да развиваме този вид туризъм в България”, допълни Николина Ангелкова.

Пловдив и туризма

„Пловдив има всички дадености да се превърне в туристически и културен център на България”, подчерта министър Ангелкова. По данните на общината за първото шестмесечие на 2015 г. се отбелязва 5% ръст на туристите и 8% ръст на реализираните нощувки. Средно на месец градът се посещава от 20 000 българи и чужденци, които идват, за да се докоснат до древната история на Пловдив. „Ние също подпомагаме Пловдив за утвърждаването му като един от основните туристически центрове на България. Знаете, че градът е определен за център на Тракийския туристически район, според туристическото райониране на страната, което финализирахме през последните месеци”, посочи Николина Ангелкова. По думите й своебразно признание за дадености на един от най-древните български градове е и избирането му за Европейска столица на културата през 2019 г. „Пловдив ще е домакин и на престижния световен винен шампионат „Concours Mondial de Bruxelles” през 2016 г. и в тази връзка вече разработваме винени маршрути, които ще представим в рамките на съпътстващата конкурса програма“, каза в допълнение министърът на туризма.

Тя обясни, че в града е започнал пилотен проект, който свързва в единна система регистрите на хотелите със системите на НАП и МВР, както и с регистрите на Министерството на туризма. Предстои проектът да се надгражда, като приоритет за министерството е той да обхване цялата страна. По време на форума, бе обявено и че в рамките на 21-та Генерална асамблея на Световната организация по туризъм, за първи път се организира видео конкурс с рекламни клипове на страните-членки. България е една от 45-те държави, които ще се състезават за наградата на излъченото от СОТ жури, както и за приза на публиката. Всеки, който желае да подкрепи българския клип може да го направи на интернет страницата на СОТ.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.