Туристическото министерство обмисля мерки за защита на клиентите при фалит на туроператор

Туристическото министерство обмисля мерки за защита на клиентите при фалит на туроператор
Източник: БГНЕС

Няма риск за потребителите, които са закупили туристически пакети, тъй като има застраховка на туроператора. Това уверение даде пред журналисти министърът на туризма в оставка Николина Ангелкова по казуса с фалиралата "Алфатур".

Припомняме, че туроператорът обяви фалит заради революциите в Тунис и Египет и бомбените атентати в Турция. Заради сътресенията в споменатите страни "Алфатур" загуби основните си дестинации, които съставляват около 80% от бизнеса на компанията. Навлизането на нискотарифните компании също довело до срив на продажбите.

Хората ще могат да получат парите си. Ако желаят има и вариант да реализират екскурзиите си чрез други туроператори, с които "Алфатур" е работила. Най-голямата трудност обаче щяла да бъде при контрагентите и хотелиерите, смята Ангелкова. Причината е, че там няма застраховка.

Николина Ангелкова увери, че туристите, които в момента са в чужбина, ще могат да се върнат безпроблемно.

Министерството на туризма обмисля с промени в Закона за туризма да се въведе клиентска сметка или гаранционен фонд, чрез които максимално да се защитят потребителите при фалит на туроператор. В момента промените са предложени за обществено обсъждане, като целта е да се избере един от вариантите и следваща година законопроектът да се внесе в НС, стана ясно още от думите на Ангелкова.

Промените в закона целят както гарантиране на правата на потребителите, така и драстично съкращаване на сроковете за възстановяване на претенциите на туристите.

В България регистрираните туроператори и турагенти са 3500.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.