Заради Световното по футбол започнаха да се продават повече телевизори

Заради Световното по футбол започнаха да се продават повече телевизори
Източник: Getty Images / Guliver

Продажбите на телевизори в световен мащаб нарастват със 7,9% през първите три месеца на 2018 спрямо същия период на миналата година, като достигат 50,6 млн. броя. Това показват данни на анализаторската компания IHS Markit.

Развиващите се пазари като Латинска Америка демонстрират обичайния ръст в навечерието на Световно първенство по футбол, което тази година ще бъде в Русия. Наблюдава се засилeно търсене и в държавите от Източна Европа.

През тримесечието продажбите на телевизори в Латинска Америка са се увеличили с 40% на годишна база, като най-голям ръст постига сегментът на 50-инчовите и по-големи модели. В резултат на това средната цена на продадените телевизори в региона се оказва най-висока сред развиващите се пазари, съобщава TechNews.

В глобален мащаб средната продажна цена е най-висока в Западна Европа – тя възлиза на 712 долара през тримесечието, като регионът заема второ място по продажби на 4К телевизори. Най-ниска – 446 долара – е средната продажна цена на телевизорите в Китай, поради конкуренцията на местните брандове.

Повечето продадени телевизори в света през тримесечито – около 50,1 млн. броя – имат течнокристални панели (LCD). Сегментът бележи ръст от 7,5% на годишна база. Но същевременно, продажбите на телевизори с панели на база органични светодиоди (OLED) са скочили със 115,8% и възлизат на 470 хил. броя.

Като цяло за 2017 г. продажбите на LCD телевизори се свиха с 3,6%, тъй като средната им цена не намалява толкова, колкото се очакваше. Оживлението в края на годината и началото на 2018 се отрази на пазара през първото тримесечие, като особено силно влияе предстоящият шампионат по футбол.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.