3 сигурни знака, че имате проблем със социалните мрежи

3 сигурни знака, че имате проблем със социалните мрежи
Източник: iStock/Guliver

Въпреки че технологиите в съвременния свят са безспорно предимство по толкова много начини, има една тъмна страна на лъскавия, светещ свят зад нашите гладки екрани. Д-р Лара Фийлдинг, поведенчески психолог, обяснява, че през последните години се получава някакъв парадокс със социалните медии. Надяваме се те да ни накарат да се почувстваме добре, да се разнообразим, а в същото време ни карат да се чувстваме по-зле с всеки изминал ден.

Не е тайна, че прекомерната употреба на социални медии е свързана с влошаване на психичното здраве. От една страна постоянното съревнование ни кара да се чувстваме недостойни, а от друга - седим на масата, гледайки нашите телефони, а не един на друг и изглежда, че инструментът, който някога сме искали да ни сближи, вече ни разделя. Но как да разберете дали използвате социални медии неправилно? Ето няколко сигурни знака.

1. Честота

Първият най-голям знак, че поведението ви в социалните медии е нездравословно, е колко често ги използвате. Чувствате ли се принудени да проверявате телефона си на всеки няколко минути? Дали това не ви разсейва от някаква реална тревога, която никога не се излекува? Въпреки че няма "правилно" количество време, което трябва да прекарвате онлайн, редно е да усещате интуитивно колко точно е твърде много за вас. Чудесен начин да разберете със сигурност е точката, в която „сърфирането” спира да бъде приятно и започва да става стресиращо.

2. Функционалност

Каква е вашата цел, какво очаквате да получите от социалните мрежи? Дали не се вдъхновявате, разглеждайки снимките на стар приятел или пък се чувствате утвърдени, сигурни и знаещи? Д-р Филдинг казва, че намерението ви, което стои зад използването на социалните мрежи, може значително да повлияе на проблема ви.

3. Бягство

Социалните медии се превръщат в истински проблем, когато осъзнаете, че това е вашият начин да избягате от живота си. Д-р Филдинг казва, че когато изпитвате някаква форма на дискомфорт в реалността, е важно да можете да разсъждавате върху нея, да говорите за нея. „Ако почувствате болката си истински, без да я отбягвате, можете да ѝ позволите да дойде и да си отиде по-естествено", обяснява тя.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.