9 причини служителите да мразят шефа си

20.12.2016, Tuesday / 09:10

9 причини служителите да мразят шефа си
Източник: iStock/Guliver
Различни американски проучвания от последните години сочат, че близо 50% от служителите не харесват шефа си или поне изразяват недоволство от подхода му. Ако самият вие сте началник, може и да не осъзнавате, че подчинените ви имат проблем с вас, тъй като едва ли много хора ще се осмелят да го кажат.

От Inc.com обаче са събрали най-честите причини, поради които служители могат да ви намразят. Ето и кои са те.

1.Вие сте некомпетентни

Много от нас са работили за шефове, които са се озовали сякаш по недоразумение на висша ръководна позиция. Те нямат нито техническите, нито лидерските умения, нужни за ръководене на други хора, особено на такива, които са по-компетентни от самите тях.

Още по-дразнещо става, когато шефът поиска да бъде включен във всеки аспект от процеса на работа, за да може да упражнява по-директен и строг контрол, въпреки че му липсват каквито и да е било познания, които биха били от полза за екипа.

2. Показвате пристрастия

Това, че харесвате някого, не означава, че той заслужава да получи по-добри възможности за развитие от останалите. Не са много нещата, които могат да бъдат по-разрушителни за един екип от очевидните пристрастия на неговия лидер. Служителите ви ще намразят не само вас, но и колеги им, които са били „облагодетелствани“ от вашето внимание.

3. Искате да чувате само съгласие

Хубаво е, че сте шеф, който слуша своите служители. Лошото в случая е, че искате да чувате единствено съгласие и позитивни оценки за вашите идеи и предложения. Изследвания показват, че при 70% от провалилите се проекти, членовете на екипа осъзнават, че задачата им е обречена на неуспех, преди дори да са започнали работа. Когато решите да игнорирате чуждото мнение, вие тласкате екипа си по пътя към един неизбежен провал.

4. Нерешителни сте

Хората имат нужда от ясна посока. Те искат да знаят точно какво трябва да се направи и докога. Не може да бъдете ефективен лидер, ако не знаете накъде сте се запътили. Нерешителността влияе на вярата на служителите в успеха на поетите инициативи.

5. Карате хората да се чувстват, все едно работят за вас

Хората предпочитат да работят с вас, а не за вас, да се чувстват като част от един голям екип, който работи заедно за постигането на общи цели. Служителите ви знаят, че вие сте шефът, няма нужда да им го напомняте, като се държите заповеднически.

6. За вас важат различни правила

Има определени ползи и облаги, които вървят ръка за ръка с управленския пост. Всеки е наясно с този факт, но хората започват да се дразнят, когато тези привилегии надхвърлят общоприетите фирмени стандарти.

7. Вие сте сексист

Да, това продължава да бъде проблем и днес. Бихме искали да вярваме, че сме превъзмогнали този начин на мислено, но истината е, че все още има хора, които се държат със служителите си от женски пол по напълно неприемлив начин.

8. Очаквате от вашите служители да бъдат работохолици

Добрите взаимоотношения се градят на базата на взимане и даване. Взимате нещо от вашите служители и им давате друго в замяна. Когато този процес стане едностранен и вие започнете да вземате повече, отколкото да давате, може да очаквате влошаване на връзката ви с вашия екип.

9. Не подкрепяте подчинените си

Най-важното нещо, което хората очакват от своя шеф, е подкрепата. Подадена ръка в труден момент, казана добра дума за насърчение и мотивация, и защита срещу несправедливи критики. Това са нещата, които правят разлика между посредствения и страхотния шеф.

Google+ коментари

Общо коментари / 0

Напишете коментар
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.