Потребителите стават по-активни, а търговците с по-малко нарушения в общия случай


Потребителите стават по-активни, а търговците с по-малко нарушения в общия случай
Снимка: Thinkstock/ Guliver

2328

Получаваме над 1000 жалби месечно, а на годишна база статистиката е около 17 000, като тази тенденция се запазва. Наблюдава се намаляване на процента на нарушения от търговците като част от цялото. Това заяви пред БНР Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), коментирайки работата на комисия. 

По думите му много голяма част от жалбите са основателни. Част от тях обаче не са само от компетентността на КЗП. "Затова работим в координация за тези сигнали с други контролни органи, особено когато става дума за телекомуникации и за електроразпределителните дружества", обясни Маргаритов.

"Активността на потребителите нараства и това е свързано с тяхната по-добра информираност, както и с желанието им те да бъдат по-добре защитени", подчерта Маргаритов.

Законодателството трябва да се усъвършенства в посока компенсация на потребителите, които да бъдат удовлетворявани и овъзмездявани в случай на реална вреда, обясни още той.

"Част от тези промени вече са факт и ще влязат в сила от началото на следващата година, тъй като с промени в Закона за защита на потребителите се дава възможност за създаването на 5 секторни помирителни комисии в най-важните сфери на търговския оборот, където се наблюдават най-много засегнати потребителски интереси", каза той.

Маргаритов поясни, че КЗП ще има важната роля в администрирането на тези комисии, в чийто състав ще влизат представители на браншовите организации и на контролни органи. Предвижда се участието на търговците и браншовите организации в тях да е доброволно, както и това на неправителствени организации, чийто интерес към потребителската тема е повишен, допълни председателят на КЗП.

По повод лятната кампания на комисията, Маргаритов заяви, че проверките са били насочени основно към качеството на туристическите продукти, както и към местата за настаняване, хранене и развлечение.

"Акцентирахме и върху още няколко аспекта като безопасност на предоставените услуги в увеселителните заведения и аквапарковете, а също така и проверки на обменните бюра особено около кризата в Гърция и търсенето на валута в брой. Резултатите са добри", каза председателят на КЗП.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80827
  • GBP
    1
    2.28037
  • JPY
    100
    1.19608
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички