Израелски учени унищожават коронавирус за две секунди

Снимка: Pixabay

Използването на милиметрови вълни може да унищожи за две секунди 99% от коронавируса и полиовируса върху повърхности, установиха учени от университета Ариел в Израел. Резултатите от изследването са публикувани в списанието Environmental Chemistry Letters, предаде БГНЕС. Създадоха уред, откриващ коронавирус по дъха

Екип от експерти изследва ефекта на радиовълните с дължина от един до десет милиметра върху инфекцията и установи, че радиацията може да убие патогените за две секунди.

„Този вид лъчение работи в режима на милиметрови вълни, което означава, че имат дължина на вълната около три милиметра. Само за сравнение: излъчването на мобилен телефон има дължина на вълната от около 30 сантиметра, а микровълновата радиация е около 12 сантиметра“, обясни съавторът на изследването професор Моше Ейнат в коментар за Jerusalem Post.

Отбелязва се, че милиметровите вълни са широко използвани в медицината, по-специално за борба с раковите клетки. Използват се и за безжично предаване на енергия.

Учените забелязали, че такива вълни са способни да повишат температурата, което им позволява да убиват вирусни частици. В същото време новият метод е подходящ за използване върху различни деликатни повърхности - например върху оборудване и техника. Авторите на изследването се съмняват, че този метод може да се използва за борба с инфекцията в човешкото тяло, но в същото време отбелязват, че работи много по-бързо - само за две секунди се унищожават 99,8% от вирусните частици.

Другите методи, използвани в момента за тази цел като UV лъчението, отнемат минути, а понякога и до един час. Освен това могат да бъдат токсични за хората, което прави процеса на дезинфекция много непрактичен, обясни ръководителят на изследването д-р. Габи Гарлиц. Коледен подарък: Словакия дава по 500 евро на възрастни хора, за да се ваксинират

Учените са тествали новата технология върху полиовируса и са постигнали същата ефикасност както при коронавируса.

Още от Здравеопазване