Специалната стратегия на Стив Джобс за разпитване на служители


Специалната стратегия на Стив Джобс за разпитване на служители
Снимка: Getty Images / Guliver

3498

Макар повечето хора да свързват Стив Джобс със създаването на технологичния гигант Apple, той има основна заслуга за успеха и на друга компания - студиото за анимации Pixar. Джобс бе негов председател и основен инвеститор.

Тъй като не прекарвал много време в офисите на Pixar, когато все пак отивал там, той трябвало бързо да разбере какво се случва и има ли някакви проблеми с бизнеса. Колегата му Анди Раскин си спомня, че за целта той имал любопитна стратегия.

"Джобс организираше срещи с малки групи от екипа - обикновено по 10 - 12 души. След това избираше един от тях и го питаше: "Кажи ми какво не работи в Pixar". Човекът отговаряше, а след това Джобс питаше останалите дали са съгласни. После избираше друг човек и му заявяваше: "Кажи ми какво работи добре в Pixar." Срещите с всеки екип се въртяха около тези два въпроса", разказва Раскин, цитиран от Business Insider.

В стратегията на Джобс има логика. Често на оперативки служителите се притесняват да изказват мнението си пред шефовете и колегите. Затова когато накрая се попита дали някой има въпроси или коментари, отговорът обикновено е "не". Когато запитването е поставено на конкретен човек, със сигурност се получава обратна връзка и то на по-смислено и дълбоко ниво.

 

 

 

 

Още от Лица


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83147
  • GBP
    1
    2.2841
  • JPY
    100
    1.18665
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички