Песимизмът за икономиката намалява през 2025 г.

Общият показател на потребителското доверие през април 2025 г. нараства с 3,1 пункта спрямо януарското си равнище (от -19,5 на сто на -16,4 процента). Това показват последните данни на Националния статистически институт (НСИ). Подобрение на потребителското доверие се отчита както сред населението в градовете, така и сред това в селата - то е повече съответно с 2,3 и 4,8 пункта.

Намаление на песимизма

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.

Още: Забавянето на инфлацията увеличава оптимизма на потребителите у нас

В сравнение с януари се наблюдава и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.

Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани от предходната анкета. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

Относно безработицата в страната прогнозите са, че ще има известно съкращаване на персонал през следващите дванадесет месеца, като според населението в градовете то ще бъде с по-високо темпо.

Още: Потребителите на село по-оптимистични от тези в града

Последната анкета регистрира малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите по отношение на извършването на разходи за "покупка на кола" и "подобрения в дома" през следващите дванадесет месеца, показват още данните на НСИ.

Гласували общо: потребители