Популярният инструмент на база изкуствен интелект ChatGPT, разработен от компанията OpenAI, записва трети пореден месец на спад в трафика през август, според фирмата за анализи Similarweb, цитирана от Reuters. Въпреки трите поредни месеца на спад в посещенията в уебсайта на приложението, има индикации, че слабият период може и да е към своя край.
Настолните и мобилни посещения от целия свят на уебсайта на ChatGPT намаляват с 3.2% до 1.43 млрд. броя през август, след като през предходните два месеца бе отчетен спад от приблизително 10% за всеки от периодите.
Времето, което потребителите прекарват в сайта също намалява на месечна база от март насам, от средно 8.7 минути до 7 минути през август.
Но по отношение на уникалните посещения, през август те нарастват до 180.5 млн. потребители спрямо 180 млн. потребители.
Началото на новата учебна година през септември може да помогне на трафика към ChatGPT.
Трафикът към ChatGPT в САЩ нараства леко през август.
“Учениците, които търсят помощ за домашните, изглежда са част от ситуацията: процентът на по-младите потребители на уебсайта спадна през лятото и сега започва да се възстановява”, казва Дейвид Кар от Similarweb, който редовно следи ChatGPT и неговите конкуренти.
ChatGPT постави началото на масовото използване на генеративен изкуствен интелект в ежедневието за задачи от програмиране до редактиране на текстове, като достигна 100 млн. месечни активни потребители през януари тази година – само два месеца след дебюта си.
Генеративният изкуствен интелект използва налични данни, за да създаде ново съдържание, например есе или стихотворение.
Преди Meta да пусне своя инструмент Threads, ChatGPT бе най-бързорастящото потребителско приложение в историята, като понастоящем е сред топ 30 уебсайта в света.
Няколко конкуренти на ChatGPT, включително Bard на Google, бяха пуснати през тази година. Bing, търсачката на Microsoft, също предоставя безплатен достъп до чатбот, захранван от OpenAI.
OpenAI пусна и ChatGPT приложение за iOS през май, което може да е подкопало леко трафика към уебсайта на инструмента. ChatGPT е безплатен за употреба, но също така се предлага и премиум версия, която струва 20 долара на месец.
Освен чрез ChatGPT, OpenAI печели пари и чрез продажба на достъп до своите AI модели на разработчици и предприятия директно и чрез партньорството си с Microsoft. Софтуерната компанията инвестира над 10 млрд. долара в OpenAI.
Компанията зад ChatGPT може да генерира приходи от 1 млрд. долара през следващите 12 месеца
Шефът на компанията зад ChatGPT стартира крипто проект за дигитални паспорти
Трафикът към ChatGPT намаля за първи път от дебюта на чатбота
Коментари