Китайска доминация на пазара на смартфони в Индия

10.01.2017, Tuesday / 12:48

Китайска доминация на пазара на смартфони в Индия
Източник: iStock/Guliver
Над половината от пазара на смартфони в Индия е под контрола на китайски производители, а останалите играчи губят позиции. Пазарът в страната се оценява на около 10 млрд. долара през 2016 г.

Брагодарение на ниските цени, подобрените технологии и рекламата, китайски доставчици като Oppo, Lenovo, OnePlus, Gionee и Xiaomi сумарно имат над 50% дял от пазара на смартфони в Индия, съобщи Reuters.

Същевременно делът на Samsung, която доскоро доминираше там с 30%, е намалял до 21% към ноември миналата година, по данни на Countepoint. От всеки 10 продавани смартфона 6 или 7 са китайски, споделя местен търговец.

В сегмента на устройствата в ценовия диапазон 140-440 долара, който е най-големият в Индия, китайските производители са превзели 68% от пазара, докато Samsung е загубил 14%.

Местните индийски брандове като Micromax, Lava и Karbonn също са под огромен натиск от китайските конкуренти, в резултат на което общият им пазарен дял намаля от над 40% преди една година до по-малко от 20% в момента.

Google+ коментари

Общо коментари / 0

Напишете коментар
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.