Банкоматът не даде пари или глътна картата - ами сега?


Банкоматът не даде пари или глътна картата - ами сега?
Снимка: Thinkstock

17033

Лятото е време за почивка, за хубаво прекарване и трупане на приятни спомени. Но животът не винаги е приятен коктейл с чадърче и се случват неприятности - дори във времето ни за почивка, което е крайно несправедливо!

Какво е най-важно за хубавата почивка? Не знаем дали са точно парите, но без тях не може. Понякога обаче забравяме, че има места, на които дебитните и кредитните ни карти са просто украса - хората искат златото в брой! И се налага да теглим - а машините имат навика да се развалят, като развалят и безценната ви карта!

Ето някои полезни съвети към потребителите, предоставени от експертите на Комисията за защита на потребителите (КЗП) какво да правим, ако някой гладен банкомат ни глътне картата или просто не пожелае да даде пари:

Не успях да изтегля пари от банкомата? Какво да правя?

Ако машината не Ви даде банкноти, най-важното е да установите дали трансакцията е отчетена или е била отхвърлена като неуспешна и опитът за теглене не се е отразил върху баланса по сметката Ви.

Как да разбера дали устройството е отчело неуспешната трансакция?

Обадете се възможно най-бързо в кол центъра на банката, която е издала картата Ви. Номерът обикновено е изписан на гърба на картата Ви.

Как да постъпя, ако не успея да се свържа с банката?

В първия работен ден посетете най-близкия ѝ клон и подайте възражение.

Какво да предприемем при неправомерно на сметката ни?

Трябва да знаем, че и в този случай имаме шанс да си възстановим загубените суми. За целта отново следва да се обърнем към банката с възражение във връзка с възникналия проблем и да получим нейното становище.

Какъв е срокът за отговор от банката?

По закон тя е длъжна да отговори на възражението Ви до 14 дни от датата, на която сте го подали.

Каква е следващата стъпка?

Ако отговорът от банката не Ви удовлетворява, можете да се обърнете за съдействие до функциониращата към Комисията за защита на потребителите Помирителна комисия за платежни спорове.  

Имайте предвид, че тегленето на пари от външни банкомати в курортите крие по-големи рискове от кражби. Не е изключено някъде да са поставени скимиращи устройства, които да копират данните от картата Ви и да откраднат пин кода. Според специалисти това са и едни от най-честите измами с пластики.

Бъдете внимателни и спазвайте всички правила за финансовата си сигурност, както при трансакции на суми от терминални устройства АТМ и ПОС, така и при загуба или кражба на картата.

Още от Финанси и застраховане


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.79566
  • GBP
    1
    2.28685
  • JPY
    100
    1.20351
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички