Денят на самотните сърца: Само за 68 секунди продажбите са минали 1 млрд. долара

Денят на самотните сърца: Само за 68 секунди продажбите са минали 1 млрд. долара
Източник: iStock/Guliver

Влизаме в периода на най-голяма битка в онлайн продажбите. Денят на самотните сърца в Китай или Черният петък и Киберпонеделника в САЩ. В трите мегасъбития са съсредоточени усилията на гиганти като Alibaba. През последните години първенството по онлайн продажби и обороти държи Денят на самотните сърца или Денят на необвързаните, който всяка година се провежда на 11.11.(11 ноември). 24-часовото онлайн пазаруване на намалелни стоки се заражда като контрапункт на Свети Валентин през 2009г. Измислено като оналайн събитие за пазар напромоционални стоки - от ектроника през дрехи до мебели само за Alibaba, днес на 11 ноември пазарува целият свят.

Тази година анализаторите следят с особен интерес обема на покупките. За тях той е индикато за стабилността на икономиката на фона на търговската война със САЩ и заплахата растежът на икономиката в Китай да спадне под 6%.

Alibaba съобщи за нов абсолютен рекорд в Деня на самотните сърца тази година. Близо половин милиард потребители от Китай през Русия до Аржентина са се включили в ежегодното събитие на гиганта за електронно пазаруване. Сред покупките има всичко от последни модели Apple и Xiaomi до мангота от Уганда, съобщава Bloomberg.

В понеделник първият милиард долара продажби онлайн беше достигнат само за 68 секунди. За сравнение миналата година той бе постигнат на 85-тата секунда. Прагът от 13 милиарда евро бе преминат за 1 час, 3 минути и 59 секунди или с 43 минути по-бързо от 2018 г. Миналата година компанията отчете продажби от 27 милиарда евро за първите 24 часа.

Alibaba Group Holding Ltd. е генерирала 38,3 млрд. долара от покупки по време на Деня на самотните сърца, успявайки така да подобри миналогодишния си рекорд след 24-часов шопиг маратон.

„Alibaba най-вероятно ще бъде компанията, която ще намери начин и ще излезе от търговската война в по-добра форма“ спрямо корпорации като Baidu и Tencent, смята Ричард Уонг, ръководител на сектора за информационни и комуникационни технологии в азиатско-тихоокеанския регион на Frost & Sullivan пред Bloomberg. По -задълбочени анализи трябва да покажат и как се е отразила на продажбите в китайската компания нарастващата конкуренция на по-малките платформи като JD.com и Pinduoduo.

Едно добро представяне би могло да помогне на Alibaba да набере желаните от нея 15 млрд. долара в продажбата си на акции на борсата в Хонконг по-късно този месец, посочват запознати пред Bloomberg.

Никой не мисли за: Отпадъците

Много екологични организации, начело с "Greenpeace" всяка година обвиняват Alibaba в силно замърсяване на околната среда. Компанията е обвинявана отпадъците, който оставя заради изпратените близо 1 млрд. пратки само в рамките на деня. Даминг Танг, "Greenpeace": При миналогодишната пазарна треска бяха генерирани 330 хиляди тона отпадъци, или 20 хиляди боклукджийски камиона.

Рециклира се едва 1% от опаковките, използват се само част от покупките, а жените прекарват 8 години от живота си в пазаруване, посочват активисти.

Тази година логистичното подразделение Cainiao е организирало центрове за рециклиране на опаковки на близо 75 000 места. Компанията също така обеща да работи съвместно с куриерските компании за събиране на кашони и опаковки от доставените продукти.

Куриерите ги чака тежка седмица

Предстои най-тежката седмица в годината за куриерите в Китай. Най-натовареният период за тях е седмицата след 11 ноември. Властите предвиждат, че пощенските и куриерски компании вероятно ще обработят 2,8 милиарда колета в периода 11 - 18 ноември, предава bulgarian.cri.cn.

Само в понеделник индустрията за експресни доставки в страната е отчела рекордните 535 милиона изпратени колети, с 28,6% ръст на годишна база. За да облекчат стреса върху куриерите, компаниите са наели допълнително 400 000 служители и 120 000 коли, както и 3000 сортировъчни устройства.

Няколко куриерски фирми се сработиха за изграждането на 180 станции за рециклиране в големите градове, където се събират опаковъчните материали. Държавното пощенско бюро ускорява усилията за редуциране на вторичното опаковане, популяризира дигиталните товарителници и рециклирането на материалите.

Китайските железници поемат натоварването

Железниците са на бойна нога за транспортиране на поръчките. Пуснати са специално 800 високоскоростни влака, 450 товарни и шест експреса. Тази година има нови услуги, като доставки със запазване на хладилната верига и термокутии за пренос на биоматериали и реактиви.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.