Ключът към по-добро обслужване и по-високи резултати


Ключът към по-добро обслужване и по-високи резултати

1888

Днес компаниите срещат своите клиенти чрез непрекъснато увеличаващи се онлайн и офлайн канали. Потребителите обаче имат много ограничено време за взаимодействие с брандове. Те искат точната информация, в точното време, в което им е необходима. Как можете да се възползвате от тези възможности за пряка връзка с тях?

Отговорът е трансформирането на традиционната ви стратегия в модерна многоканална маркетинг стратегия. Стратегия, която е ценна не само в настоящето за вашите клиенти, но и която събира правилните данни, за да можете да посрещнете по-добре бъдещите им нужди.

От кросмедийна до мултиканална

В момент, в който голям процент от населението на България изведнъж минава към хоум офис и домашно обучение, камерите за компютър стават стока, чието търсене рязко се увеличава. Съответно, в много от магазините камерите се разпродават, а след това започва постепенно да се случва следващото зареждане. Ако искаме клиентите, които не са успели да закупят необходимия продукт първия път да се завърнат в сайта и да го потърсят отново именно от нас, ни е необходима кросканална или мултиканална маркетинг стратегия.

Мултиканалната стратегия е дори по-добра от кросмедийната в посрещането на нуждите на клиентите, защото при нея самият клиент решава кой от каналите е предпочитан от него. Тя позволява консултантът във физическия магазин да приеме онлайн резервацията на даден клиент и на място да определи по-конкретните му нужди. По този начин клиентът не просто е сигурен, че ще може да закупи дадения артикул, но и ще получи персонализирана услуга, която е все по-желана и очаквана в този свят пълен с възможности. Мултиканалната стратегия включва не просто създаване на кампания в различни типове медии. Тя качва ангажираността на следващото ниво, като интегрира онлайн и офлайн активностите.

Персонализиране и оптимизиране на потребителското изживяване

Клиентите искат връзка с компании, на които могат да се доверят - компании, които са честни и проявяват уважение, добра работна етика и съпричастност. Изследванията показват, че 48% от всички потребители очакват специално отношение за лоялен клиент. Интелигентната персонализация е полезна и от бизнес гледна точка. Една трета от клиентите, приключили бизнес отношения през изминалата година го обясняват с липсата на персонализация. Ето защо маркетинг специалистите преминават от персонализация към предлагане на свръхрелевантни клиентски преживявания, като използват вникване в потребителското поведение и конкретните ситуации, в които клиентите правят покупка.

Тези данни се събират чрез технологии като прогнозен анализ, изкуствен интелект (AI) и машинно обучение.

Типът данни и къде се съхраняват те, са от съществено значение за изграждането на силни платформи за ангажиране на клиентите. Традиционните данни, събирани чрез посещения на уебсайтове и публикации в социалните медии за предишната история на покупките, вече не са достатъчни. По-добрите резултати изискват информация, която е много по-лична. Например здравни показатели в реално време, събирани чрез телефон, часовник или друг преносим хардуер.

Доверието е задължително условие за интелигентна персонализация. Прогресивните компании предприемат превантивни мерки, като актуализират своите процедури за сигурност и сигурност на данните. Почти 3/4 от всички клиенти (73%) се смущават, когато не могат да поверят личните си данни на дадена компания. Компаниите, които чуват загрижеността на клиентите си и подобряват нивото на доверие много по-лесно убеждават потребителите да им поверят личната си информация. И тази информация може да се използва за създаване на хиперрелевантни преживявания.

Реализиране на бизнес цели чрез персонализация

И така, как да създадете добра мултиканална стратегия? Използвайте например мултиканален CRM. Тук данните могат да бъдат анализирани на части, което позволява на компаниите да създадат по-добра картина на своя клиент, което води до по-ефективни кампании. 

Онлайн разписка, например, може да помогне за събирането на клиентски данни и винаги да информира клиента за най-новото.

CRM системата може да бъде нещо повече от инструмент, или база данни; тя може да добави човешки елемент към стратегията за ангажиране на клиента. Система като тази предлага информация в реално време и предлага възможност за реакция в различни канали. По този начин той може да изпрати входяща жалба чрез социални медии до частен канал, за да избегнете негативна публичност. Истинската стойност на CRM системата в многоканалната маркетинг стратегия е да направи взаимодействието с клиентите по-лично. И точно това всеки натоварен и модерен потребител очаква от компаниите днес: бързина, лекота на използване и надеждност.

Авторът Каталин Емилиан е мениджър за България и Румъния на RTB House – технологична компания, която предлага модерни ретаргетинг технологии за 1500 от най-големите търговски марки в над 1500 кампании на 70 световни пазара.

Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още от Здравеопазване


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.75631
  • GBP
    1
    2.17102
  • RUB
    100
    2.49336
  • JPY
    100
    1.63956
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    443.73
    426.02
  • Litecoin
    1
    85.05
    81.67
  • Ethereum
    1
    434.04
    417.06
  • Bitcoin
    1
    17391.76
    16712.32
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички
Реклама