5 съвета за справяне с празничния стрес

23.12.2016, Friday / 10:43

5 съвета за справяне с празничния стрес
Източник: iStock/Guliver
На теория празниците трябва да са спокойно и щастливо време. В действителност те често са свързани с много стрес заради високите очаквания, срещите с роднини и прекалено многото неща, които ни се иска да свършим. От LiveScience обаче ни дават няколко съвета за това как да се справим с празничното напрежение.

Направете си списък и го проверете два пъти

Дори ако сте в разгара на личното си коледно безумие все още не е късно да въведете малко ред. Вземете пример от Дядо Коледа и си направете списък, казва фамилният терапевт д-р Лорън Уебър. "В него включете хората, за които все още не сте купили подаръци и парите, които сте готови да похарчите", съветва тя и допълва, че предварителното проучване в интернет може допълнително да намали стреса от пазаруването в последния момент.

Не се ядосвайте по време на роднински събирания

Всеки знае колко дразнещи могат да бъдат някои роднини при семейно събиране. Освен това изстраданият опит на човешката цивилизация сочи, че по празниците се случват най-епичните семейни скандали. Ако някой ваш чичо, леля или родител се представи в най-дразнещата си светлина, "представете си, че гледате филм, в който разговаряте с тях и сте само наблюдател на случващото се", съветва психологът Полин Уолин. Това ще ви помогне да се дистанцирате от ситуацията и да не предизвиквате напълно излишен скандал, обяснява тя.

Наспивайте се

За да бъдете в най-добрата си форма и за да чувствате добре по празниците, спазвайте фундаменталното и просто правило "спете най-малко по 7 до 8 часа на нощ". Лягайте си навреме и внимавайте с кафето. Няма значение на колко партита ходите, ако през повечето време се чувствате като празнуващо зомби с кръвясали очи.

Движете се

Още едно просто и пренебрегвано правило. Доказан научен факт е, че хората, които редовно правят физически упражнения изпитват по-ниски нива на стрес и безпокойство. Това с пълна сила важи и за празниците. Знаем, че нямате време. За сметка на това бъдете креативни – ходете пеша на пазар за подаръци, качвайте се по стълбите вместо с асансьора или намерете време за малка разходка, съветва д-р Уебър.

Малко лично време всеки ден

Осигурете си малко лично време сред целия водовъртеж от роднини, партита и неща, за които да се притеснявате. Почетете книга, послушайте любима музика или медитирайте, предлага д-р Уебър.

Google+ коментари

Общо коментари / 0

Напишете коментар
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.