Най-ценните служители имат тези 6 навика

Най-ценните служители имат тези 6 навика
Източник: iStock/Guliver

Кои служители се определят като ценни? Дали са тези с най-високо образование и най-явна компетентност? Или пък онези, които отхвърлят най-много работа? А може и да са хората с добри социални и комуникативни умения. 

Истината е, че всеки шеф би ви дал различен отговор спрямо спецификите на сферата на дейност. Според Inc.com обаче има няколко навика, които са характерни за ценните служители навсякъде.

1. Те са хора с висока емоционална интелигентност.

Докато доброто образование и високият коефициент на интелигентност (IQ) продължават да бъдат добри предвестници на професионалният успех, когато най-накрая получите желаната позиция и започнете да мислите за новите си приоритети, за бъдещото повишение, за работата в екип и за политическата обстановка в работата, IQ-то започва да губи своята значимост и на преден план излиза емоционалната интелигентност.

2. Не драматизират излишно проблемите.

Тези хора могат да обезвредят емоционално заредена ситуация със спокойното си поведение, като представят решение на проблема и изслушат предложенията на всички засегнати страни.

3. Добри слушатели са.

Ефективната комуникация не е свързана само с добрите ораторски умения, но и със способността да слушате другите и да се поставяте на тяхно място.

4. Контролират емоциите си.

Разумните хора, или иначе казано - тези, които могат да контролират емоциите си, помагат за изграждането и поддържането на справедлива и безопасна работна среда.

5. Търпеливи са.

Хората, които са по-търпеливи, имат способността да преценят кога една ситуация се влошава, да видят нещата в перспектива, да слушат без да съдят и да критикуват някой, с когото не са на едно мнение, и да избягват прибързаните оценки.

6. Умеят да организират времето си по най-добрия начин.

Ценните служители хора могат ефективно да управляват своите приоритети, задачи и живота си като цяло. Те започват и приключват срещите навреме и не се отклоняват от дневния ред. Определят ясни граници между себе си и останалите и знаят как да кажат „не“ на другите, когато това е необходимо

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.