Нискотарифните полети водят 300 000 повече туристи у нас

Нискотарифните полети водят 300 000 повече туристи у нас
Източник: Getty Images/Guliver

Нискотарифните полети до Варна и Бургас, които бяха открити в края на март, ще доведат още поне 300 хиляди туристи през тази година, в сравнение с изминалата. Това каза Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

През летния сезон основните ни пазари ще бъдат немският и руският и трябва много да ги пазим, каза още експертът. Очаква се за 2018 г. темпото на увеличаването на туристите да бъде точно с 11%.

Привършващият месец май също е добър за българския туризъм. Причините са две.

„Май месец се явява доста силен месец. Миналата година сме имали 870 хиляди чуждестранни посетители, но сега ще имаме може би около 100 хиляди повече, тъй като започнаха нискотарифните полети до летищата Варна и Бургас. Това е и основната причина за увеличаване на приходите. От една страна приходите ги увеличаваме заради по-голямата маса пътуващи хора, които идват и заради европредседателството, и заради нискотарифните полети. Качихме и цените. Европредседателството даде възможност за много по-голяма заетост в софиийските хотели, нямаше места и, когато свършиха местата, се явява инструментът за регулация цена. Ако при 140 лв. всичко е пълно, цената става 150, 160 лв. и така не оставате недоволни туристи“, обясни експертът пред Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му в туризма вече и заплатите са по-високи, тъй като „се видя, че няма как да се „мине метър“.

На въпроса устойчив ли е този ръст от 11% за първото тримесечие на годината и ще продължи ли да се увеличава, събеседникът отговори:

„Има много геополитически фактори, които влияят, но бих казал, че в стратегически план България стои много стабилно. Европредседателството ни правеше една безпрецедентна реклама – 200 пъти на ден се споменава „София“ и „България“ в различни медии в цял свят.

От края на март започнаха нискотарифните полети до Варна и Бургас и има много поляци. Когато те идват, харесва им, правят реклама от уста на уста и идват повече. Най-добрата реклама на България са хората, които идват и виждат какво е тук – спокойно, тихо, евтино, красиви хора, говорят на всякакви езици, защото ние сме на кръстопът“.

Разбира се, налице са и проблемите:

„Министерството на туризма изобщо не умее да управлява публичната собственост – ние нямаме регистър, на който да знаем кое къде е, не знаем какви са ни приходите, не знаем какви работни места създаваме. За хотелите и ресторантите знаем точно до стотинка, обаче за публичната държавната собственост - не. 4 години не успяхме да решим въпроса с къмпингите. Единствено сега кметът на Поморие Иван Алексиев излезе с проект да се изгради място за къмпинги и кемпери в Поморие, т.е. 4 години министерството не може да организира кметовете на общините и да ги задължи те да посочат териториите, на които може да имате кемпер, каравана или палатка“.

Драганов нарече „безобразие“ практиката даден плаж да бъде даден на концесионер, който да прави каквото си иска там. Като основна причина това да се случва той посочи „корупционните практики, които се налагат чрез закона“.

Според експертът е нужна реформа в туризма, който в момента е неясен бранш. „Политическото управление винаги е насърчавало да бъде разединен браншът. Цялата ни история е „Разделяй и владей“, допълни Драганов.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.