Таксиметровият протест не цели да разреши проблемите на водачите, смятат от СОС

Таксиметровият протест не цели да разреши проблемите на водачите, смятат от СОС
Източник: Actualno.com/Тодор Маргаритов

Таксиметровият протест обслужва цели, различни от тези да се решат проблемите на водачите. Това каза председателят на транспортната комисия в СОС Екатерина Йорданова. 

По думите ѝ "минималната цена на пазара е 59 ст., нашият ангажимент не е да определяме средна цена." Йорданова посочи пред bTV, че и в момента фирмите могат да поставят цена от 1,30 лв. на километър, но много малко го правят.

Според общината равновесната цена е 78 ст., а анкетите сред фирмите са дали между 89 ст. и 1,13 ст., но с коли до 7-годишна възраст Йорданова допълни, че в 23 държави от ЕС минимална цена за таксиметровата услуга няма. Йорданова посочи, че от „Московска” 33 искат и Етичен кодекс, който да подобри качеството на таксиметровата услуга.

Общината е и против другото искане на шофьорите – да карат в бус лентите, когато са с клиент. Причината – това е възможно само при ограничаване на броя на такситата или при регламентиране на отделен клас от тях, които например обслужват летището, а всичко това не се нрави на бранша.

Председателят на Националния таксиметров синдикат Райна Димитрова обвини общинския съвет, че от 7 г. има таван, но не и праг на цените.

При протеста си таксиметровите шофьори се обединиха за най-малко 98 ст. за километър пробег през деня и 1,14 – през нощта.

"Горната граница защитава потребителите, а долната защитава тези, които извършват тази дейност", допълни още Димитрова и допълни, че влизащите в цената компоненти като гориво и "Гражданска отговорност" са скочили през този период.

Димитрова подчерта, че законът, добър или лош, трябва да се спази и да се въведе минимална цена. Тя допълни, че ако ще се гледа изцяло пазарното начало, не трябва да има и таван.

Редактор:

Expert.bg
Горещи оферти

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.