Новите влакове за метрото са с автоматично управление, но машинисти ще има

Новите влакове за метрото са с автоматично управление, но машинисти ще има
Източник: БГНЕС

Влаковете за новите метростанции са енергийно ефективни и не изискват управление от машинист. Имат много модерен дизайн и всички удобства за пътниците, които ще използват метрото. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова, която провери новоизграждащото се депо на "Метрополитен".

По думите ѝ вече е пристигнал първият влак от 20-те в София, а следващият понеделник, на 16 юли, предстои да дойде вторият влак, а на 2 август - третият. „Влаковете са много модерни, знаете, че имат опция за управление без машинист, но разбира се, сега ще започне обучение на машинистите, напълно автоматизирано“, посочи Фандъкова, цитирана от "Фокус". Тя уточни, че фирмата Siemens е спечелила поръчката и е започнала производството. По думите ѝ дейностите тук са изпълнени над 75% и над 3 км от тунелите вече са прокопани.

„Срокът на първия етап от ремонта е есента на следващата година, когато се очакват и първите пътници на третата линия на метрото. Вторият етап, 4 км, които се изграждат по Околовръстния път, трябва да са готови до в началото на 2020 г.“, коментира кметът.

Според нея отсечката от третата линия на метрото ще превозва 130 хил. пътници дневно и много гъсто населени квартали на София ще имат връзка с метрото.

„От тази есен метростанциите ще бъдат довършени. За мен е важно да проследим спазването на сроковете на този важен обект, не само транспортен, но и екологичен“, посочи тя. Кметът обясни още, че се очаква с изграждането на тези 2 проекта да се намали с 11 хил. тона отделянето на вредни емисии във въздуха. Работи се денонощно, участъкът е много тежък, условията са трудни, но според нея към момента екипът се справя добре.

"Новите метровлакове са с опция на автоматично управление, но ще имат машинист, който ще е придружаващо лице", каза изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев.

Братоев уточни, че е необходима софтуерна надбавка, която всъщност не е нужна, защото пак ще трябва да има придружаващо лице във влака.

На въпрос каква е цената на една такава инвестиция, инж. Братоев отговори, че инвестициите в транспорта са комплексни. Съгласно обществената поръчка, цената на този влак е 5,1 млн. евро, но в нея влизат 6 системи за управление за автоматика. Братоев посочи, че има камери, които са за пътниците, както и специални места за хора с увреждания. „Влаковете са съобразени с пътникопотока, първите са 60-метрови, последните ще са 80-метрови, защото тогава ще се пусне и линия към кв. “Слатина“, което ще натовари линията“, посочи той.

„Влаковете от третата линия не могат да се движат по линия 1 и 2, защото са с различно техническо устройство, но и няма връзка между линиите. Първата и втората линия се обслужват от депото „Обеля“ с максимален капацитет“, допълни Братоев.

Редактор:

Expert.bg
Горещи оферти

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.