Автомобилната индустрия най-активно проучва ангажираността на служителите си


Автомобилната индустрия най-активно проучва ангажираността на служителите си
Снимка:

1147

В България един от секторите, които най-активно проучват ангажираността на служителите си, е този на автомобилната индустрия. Другите сфери, които се отличават в това отношение, са тези на електрониката, производството и фармацията. Това са част от изводите на седмото издание на международното проучване на Aon Hewitt. По-назад по активност пък се нарежат IT секторът, както и банките и финансовите институции.

Според изследването има 19 различни фактора от работната среда, които влияят по един или друг начин на нивото на ангажираност на служителите у нас. Някои от основните мотивиращи фактори за заетите в различните сфери пък са възможностите за кариерно развитие, предоставяни от компанията, признанието, което получават за работата си и отношението на топ мениджмънта към тях.

Анализаторите са установили, че мнението на служителите става все по-значим фактор в успешното управление на бизнеса. За все повече компании повишаването на ангажираността на служителите изисква индивидуален и целенасочен подход – да се решават различни проблеми и търсят нови решения. Това е особено валидно за ангажирането на служителите с бизнес целите.Наблюдават се разлики между най-важните фактори, които влияят на ангажираността на служителите  при компаниите от различни индустрии и с различен размер. Колкото повече компаниите предприемат добре осмислени действия, базирани на данни за повишаване на ангажираността на служителите си, толкова по-добре ще се справят с пазарната ситуация и ще постигнат добри бизнес резултати.

Близо 18 000 служители и 250 топ мениджъри споделят своето мнение за различни области от работната среда и ангажираността си с работата в проучването на Aon Hewitt. 25 от най-големите работодатели с повече от 1000 служителите планират да се включат в изследването. В него вече участват една пета от стоте най-големи работодатели в България. Само около 10% от работодателите отлагат участието си заради преструктурирания и други процеси на промяна. Какви са очакванията на служителите за 2013 година и как работодателите биха отговорили на тях ще стане ясно през ноември 2013. Крайният срок за включване в проучването е последната седмица на месец септември.

За да се включат в проучването, компаниите трябва да имат поне 50 служители на постоянен трудов договор и да оперират на българския пазар от поне две години. Регистрацията може да се извърши на официалния сайт на изследването - www.bestemployersbulgaria.com.

Самото проучване изследва компаниите в следните три аспекта:

■ Въпросник за ангажираността на служителите: попълва се от представителна извадка от служители. Съдържа въпроси, свързани с работната среда, възможностите за развитие, възнаграждението, топ мениджмънта, баланса работа - личен живот и др. Мненията се измерват по шестобална скала, като има възможност и за допълнителни писмени коментари.

■ Въпросник за топ мениджърския екип: попълва се от изпълнителния директор и/или останалите членове на топ мениджърския екип, за да се изведе тяхното мнение за стратегията и философията по управление на ЧР и служителите в техните компании. Фокусът е върху ангажираността на топменджмънта, бизнес стратегия и приоритети, приоритетите в управлението на човешките ресурси и комуникацията в топ мениджърския екип.

■ Въпросник за практиките в управлението на хората: попълва се от Мениджър Човешки Ресурси и отдел Човешки Ресурси. Обхваща следните теми: имидж на компанията като работодател, управление на таланта, ефективност на политиките и практиките при управление на човешките ресурси, възнаграждение, придобивки, управление изпълнението на работата, работа и личен живот, стратегия и ефективност на функцията човешки ресурси.

Освен в класацията за България, всички участници попадат и в класацията „Най-добър работодател в региона на Централна и Източна Европа”, където ще бъдат отличени по 10 компании в категории – Малки, Средни и Големи компании. Медийни партньори в Централна Европа са Harward Business Review и Wall Street Journal, които ще анализират резултатите.

Aon Hewitt провежда проучването в България за седма година. За 6 години са изследвани общо над 370 компании от най-разнообразни сектори на икономиката. Компанията разполага с база данни с 75 000 мнения на служители и 1500 мнения на топ мениджъри, които представляват повече от 300 000 заети в българската икономика.

  • Етикети:

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82549
  • GBP
    1
    2.2837
  • JPY
    100
    1.16398
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички