6 знака, че не сте готови да започнете собствен бизнес

6 знака, че не сте готови да започнете собствен бизнес
Източник: iStock/Guliver

Стартирането и разрастването на собствен бизнес отнема много енергия, средства, време, а и е рисковано. Така че няма нищо срамно в това да се чувствате по-щастливи като служители, от колкото като предприемачи. Ето 6 съвсем реални доказателства, че собственият бизнес не е за вас.

1. Не обичате риска

Суровата реалност е, че около 70% от „новоизлюпените” фирми след 10 години изобщо не съществуват, а около 30% от тях през последните 2 години са работили на загуба. Това, както се досещате, е свързано с много финанси, правилен предприемачески подход и хъс за победа. А вие бихте ли рискували?

2. Имате ограничени възможности

Или поне си мислите така. Според Рани Крюгер, съосновател на Uptima Business Bootcamp, „ограниченото мислене” е сериозен минус при стартирането на собствен бизнес. Това не означава, че ви липсва интелект, а че не виждате достатъчно възможности и ресурси около вас. Не знаете как да рекламирате правилно, нито къде, нито каква таргет група преследвате, а това е голям проблем.

3. Искате „бързи пари”

Бизнес тенденциите съобщават, че само около 40% от новосъздадените фирми действително реализират печалба, а 82% от провалите на малките предприятия са с паричните потоци. Може да отнеме години, докато бизнесът ви стане достатъчно печеливш, затова трябва да имате търпение.

4. Не разбирате от цифри и счетоводство

Това е от решаващо значение за всеки бъдещ предприемач. Разбира се, че ще имате счетоводител и финансов съветник, но няма как да оставите фирмата си „на произвола”, без да знаете колко процента данък се плаща или какви са осигуровките на служителите ви.

5. Нямате ясен бизнес план

Добрият план ще увеличи шансовете на стартиращия ви бизнес да остане жив. Проучете пазара, вижте всичко подобно в сектора, към който сте се насочили и вижте какво иновативно нещо бихте могли да предложите на пазара.

6. Не сте проучили конкурентите си

През 2017 година основната причина за фалита на малки фирми е била, че са предлагали продукт или услуга, за които няма пазар. Проучете колко подобни на вашата бъдеща фирма има в населеното място, кои хора обслужват и т.н.

Редактор:

Expert.bg
Горещи оферти

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.