Стриймингът е довел до 7,4% глобален ръст на музикалния бизнес през 2020 г.


Стриймингът е довел до 7,4% глобален ръст на музикалния бизнес през 2020 г.
Снимка: iStock/Guliver

2279

Световният звукозаписен музикален бизнес е нараснал със 7,4% миналата година, заяви орган, наблюдаващ индустрията, цитиран от АФП, предаде БГНЕС. 

Стриймингът продължава да води до бързо ускорение на възстановяването от бедствената ситуация в пиратската ера. 

Връщането на виниловите плочи продължава без забавяне, като продажбите са се увеличили с 23,5% в сравнение с предходната година, докато компактдисковете продължават непрекъснато да намаляват, с 11,9%, според годишния доклад на Международната федерация на фонографската индустрия (IFPI). 

Но стриймингът с 19,9% е тласнал индустрията към растеж през последното десетилетие, като общите приходи сега са 21,6 милиарда долара - близо до нивото им в началото на века, преди интернет да започне да опустошава доходите. Стрийминг платформите, начело със Spotify, Apple и Deezer, сега представляват 62,1% от световните приходи от музика, се казва в доклада, като около 443 милиона абонати плащат за това. 

Южнокорейският феномен BTS оглави общия списък на най-продаваните изпълнители, следван от Тейлър Суифт, Дрейк, The Weeknd и Били Айлиш. Две песни са преминали границата от 2 милиарда сваляния: Blind Lights на The Weeknd (2,72 млрд.) И Dance Monkey на Tones and I (2,34 млрд.), а BTS доминира в класациите на албумите както в стрийминг, така и във физически формати с Map of the Soul: 7. 

IFPI заяви, че основна тенденция е нарастването на глобалните връзки, въпреки ограниченията за пътуване, свързани с пандемията

„K-Pop течението (корейският поп) продължава да постига големи крачки, разбира се, но бих казал, че най-вълнуващото развитие тази година е възприятието на африканската музика и африканските изпълнители от феновете по целия свят“, каза Саймън Робсън от Warner Music в доклада. Африканският регион е включен за първи път с ръст от 8,4%, воден от изпълнители като Burna Boy от Нигерия, който взе „Грами“ за най-добър световен музикален албум този месец. 

„Невероятно вълнуващо е, че сега виждаме, че артисти от всяка точка на света имат способността да пробият на всеки друг пазар в света“, каза Денис Кукър от Sony Music на пресконференция за доклада. 

Въпреки всички добри новини, има нарастващи протести срещу стрийминг икономиката, като много изпълнители казват, че тя е от полза само за най-големите звезди и оставя малко за средно големите и с по-малки възможности музиканти. Франсис Мур, изпълнителният директор на IFPI, отхвърли твърденията, че има проблеми с индустрията. 

„Изследванията, които направихме, показват, че приходите на музикантите са по-високи след отчетените разходи. 

Тя каза, че погрешното схващане вероятно се дължи на нивото на конкуренция в свят, където 7 милиона изпълнители се представят чрез Spotify, качвайки 60 000 песни на ден. 

„Ролята на звукозаписната компания е свързана с това да бъде партньор на твореца“, добави Конрад фон Лохнейсен, от немския лейбъл Embassy of Music.

Още от Икономика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80594
  • GBP
    1
    2.29652
  • JPY
    100
    1.15361
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички