Покупка на климатик - какво е нужно да знаем за гаранцията


Покупка на климатик - какво е нужно да знаем за гаранцията
Снимка: iStock

5413

При покупка на техника, гаранцията не винаги е от голямо значение и понякога се пренебрегва от потребителите. Това важи най-вече за артикули, които не са с много висока стойност, като например малка вентилаторна печка, обикновен котлон или кана за варене на вода.

Когато, обаче, говорим за по-скъпа техника за дома, каквито са например климатиците, би било добре да се запознаем добре с условията, които казват как и при какви условия важи тази гаранция, за колко време е и към кого да се обърнем при повреда.

Три действия (или бездействия), които могат да прекратят гаранцията

Качественият климатик е уред, който може да ни служи вярно и безотказно десет или двадесет години (вижте предложенията в eclima.bg на различни марки климатици - Мицубиши, Дайкин, Грее и т.н.). Единствено естествената промяна в стила и дизайна на по-новите модели ще подсказва, че вашият уред е по-стар.

За да имате качествен и добре работещ климатик за дълги години, трябва да му осигурите и добра поддръжка. Има различни ситуации, в които човек може да загуби гаранцията на климатика, в който е инвестирал.

За да не изпадате в подобно положение, ще разгледаме три примерни ситуации, при които може да се случи това.

  • Пропускате годишната профилактика

Цените на климатиците понякога включват услугата по безплатен монтаж, но друг път - не. Обикновено майсторите, които го инсталират, ви подчертават необходимостта от извършване на редовна профилактика. Това трябва да се прави ежегодно, като за него си има и краен срок - обикновено 12 месеца след датата на закупуване на уреда.

Понякога тази профилактика е платена, а друг път е безплатна, но трябва да знаете, че тя при всички случаи е задължителна, а пропускането ѝ проваля гаранцията.

  • Удължаване на кабела

Много от климатиците в търговската мрежа се предлагат с изключително къси и неудобни кабели.

Често това възпрепятства нормалното и безпроблемно ползване на уреда и кара притежателите му да повикат специалист, който да удължи кабела за да може да стига до контакта. При подобна интервенция, гаранционният срок спира да тече.

  • Ремонт от друга фирма

Независимо дали купувате своя уред онлайн или в магазин на място, в гаранционната карта е посочено кой има право да ремонтира климатика при нужда в срока на гаранцията. Ако повикат друг техник, който да отстрани повреда, трябва да знаете, че гаранцията обикновено спира да тече автоматично.

Още от Полезно


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82549
  • GBP
    1
    2.2837
  • JPY
    100
    1.16398
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички