"Арена Армеец" има ново име, търси си нов спонсор


"Арена Армеец" има ново име, търси си нов спонсор
Снимка: Билд-КМ

12403

Най-голямата зала в България - "Арена Армеец" има ново име, след като генералният ѝ спонсор се оттегли.

Съоръжението на 4-ти километър в столицата вече се нарича "Арена София", тъй като дългогодишният договор между неговия стопанин - Националната спортна база и застрахователната компания "Армеец" - беше прекратен по взаимно съгласие.

Националната спортна база благодари на застрахователя за партньорството, продължило 11 години и обяви, че ще търси нов генерален спонсор, коментира изпълнителният директор на държавното дружество Светослав Русинов. ЗАД "Армеец" пък ще се насочи към други големи спортни обекти и мероприятия.

Най-голямата зала в България

Най-голямата многофункционална спортна зала в България носеше името "Арена Армеец" още от откриването си на 30 юли 2011 г. Тя беше построена за 24 месеца с държавна инвестиция в размер на 90 млн. лв. Строежът беше стартиран от правителството на Сергей Станишев през 2009 г. и довършен от първия кабинет на Бойко Борисов.

В залата могат да се практикуват над 30 вида спорт. Основният капацитет на трибуните е за 13 500 зрители с възможност за увеличаването му до 15 500 при боксови събития и до 17 900 при концерти. Съоръжението разполага и с 1200 паркоместа.

"Щастливи сме, че станахме част от изграждането и утвърждаването на спортна зала на толкова високо ниво. Благодарим за изключителния професионализъм, съвместна работа и всеотдайност през всичките години. Радостни сме, че имахме възможността да подкрепим развитието и подпомагането на българския спорт и култура. В резултат на съвместното сътрудничество с общи усилия допринесохме за реализирането на стотици спортни, образователни и развлекателни мероприятия в многофункционалната спортна зала", споделя за ползотворното сътрудничество изпълнителният директор на ЗАД "Армеец" Константин Велев.

Какво се случи със залата

Договорът за спонсорство всъщност е прекратен по време на управлението на предишния шеф на НСБ - Венцислав Петков, който беше доведен на този пост през март от министъра на младежта и спорта в кабинета на Кирил Петков - Радостин Василев. Петков заемаше ръководната длъжност едва 5 месеца - с идването на служебното правителство мястото му зае Светослав Русинов.

Бившият шеф на съоръжението Борислав Велков разказа какво се е случило със залата в последните месеци.

"Време за ИЗБОРИ и за вече бившата "Арена Армеец София". От днес тя просто e залата на кръговото на "4ти километър". Единадесет години след откриването на залата и провеждането на конкурс за наименование и генерален спонсор, който направихме с огромно желание да градим стандарти и история в спортния маркетинг, залата е безименна, дори е станала безлична.

Всеки работил и ползвал "Армеец" знае, че заедно с Иван Драндийски и редица колеги за няколко години начертахме нови стандарти и практики в управлението и развитието на зали. Обиколихме света, за да практикуваме и да се учим. Вложихме желание, воля и търпение.

Да, все още има това-онова, което и днес се прилага, но като цяло картинката е тъжна, безперспективна за спорта, културата и преживяването на публиките. Много забележки могат да се отправят към дейността на НСБ през годините, но последното ръководство показа тежко непознаване на материята, която е много специфична и не е за всеки на ръководител. Да не подготвиш о’време нов Генерален спонсор за представителната зала на София и България е "слаб 2" в управлението и маркетинга.

Този конкурс трябваше да бъде обявен поне преди 6 месеца, чрез което да се извлекат всички възможни имиджови ползи за залата и столицата. Вместо това НСБ има "модерен софтуерен продукт". Когато разгледаш ГФОтата на дружествата в състава на НСБ виждаш, че идейно, концептуално, управленски и финансово са останали далеч, далеч в миналото. Не Софт, а ХАРДуера трябва да се подмени спешно в тази структура.

Да се върнем на темата! От утре събитията в залата ще се провеждат в ... "залата на 4ти километър", а докато се намери нов генерален спонсор може да се именува "Арена Руди". Срещу 1 млн. на година, обаче..."

Търсене на нов спонсор

Ръководството на НСБ търси нов генерален спонсор и започва активни разговори с потенциални бъдещи партньори, като ще се обърне към водещи компании в България. Преди сключването на нов договор за генерално спонсорство на "Арена София" ще бъде проведена процедура за най-добрата оферта.

Целта е запазване на водещата позиция на "Арена София" като домакин на спортни и развлекателни мероприятия на най-високо ниво. Последно в "Арена Армеец" се изигра тазгодишното издание на тенис турнира от сериите ATP 250 Sofia Open.

В София вече има спортно съоръжение с името "Арена София" - това е бившият колодрум "Сердика" в Борисовата градина, където се организират концерти. Той носи това име от година и половина. И двете "Арени София" са в активите на "Национална спортна база", която пък е под шапката на Министерството на младежта и спорта.

Още от Компании


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.79566
  • GBP
    1
    2.28685
  • JPY
    100
    1.20351
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички