Коя е най-скъпата европейска марка?


Коя е най-скъпата европейска марка?
Снимка: iStock

10365

Търговската марка на германския доставчик на телекомуникационни услуги Deutsche Telekom вече е най-скъпата в Европа, като се повишава със 17% до 60.7 милиарда евро, изпреварвайки бившия шампион Mercedes-Benz. Това определи новата класация на водещата консултантска компания за оценка на търговски марки Brand Finance.

Изкачването се дължи най-вече на силния ръст на приходите на европейските пазари и нарастващия брой клиенти. Последното значително стимулира растежа на марката в САЩ, където се наблюдават рекорден брой нови клиенти, отбелязват от Brand Finance.

Според, Дейвид Хей, председател и главен изпълнителен директор на Brand Finance, Deutsche Telecom отчита забележителна година, благодарение на усилията си за ребрандиране. По този начин германският телекомуникационен гигант успешно подобри видимостта и силата на марката си на различни международни пазари и потребителски сегменти, в съответствие с амбицията си да стане пазарен лидер не само в Европа, но и в световен мащаб.

Още: Батман спечели битка за търговската си марка срещу италиански дизайнер

Mercedes-Benz (стойността на марката се повишава с 8% до 56.7 милиарда евро) води класацията за луксозни автомобили като втората най-ценна европейска марка.

Въпреки падането на второ място тази година, марката продължава да се радва на международен престиж и растеж, който може да се дължи на иновативните разработки на нови продукти, отразяващи прехода в цялата индустрия към електрически превозни средства и изцяло електрическо бъдеще.

Друга германска марка оформя челната тройка - Allianz Group изпревари британско-нидерландската Shell (стойността на марката нараства с 20% до 46.6 милиарда евро). Това се дължи на рекордните резултати в приходите и оперативната печалба през 2022 г., демонстрирайки особено силно представяне в трите основни застрахователни сегмента: имущество, живот и здраве и активи.

Най-силна марка

Швейцарският телеком Swisscom е най-силната европейска марка (Brand Strength Index - BSI)

Още: Apple вече не е най-ценната марка в света, Amazon я детронира

Към изчисляването на стойността на марката, Brand Finance определя и относителната сила на марките чрез балансиран индекс с показатели (Brand Strength Index - BSI), оценяващи маркетинговите инвестиции, капитала и ефективността на бизнеса.

Швейцарският телекомуникационен гигант повиши силата на марката си чрез новаторските си инициативи на европейските пазари(стойността на марката нараства с 18% до 6.1 милиарда евро), обявявайки своята нова услуга за фиксиран безжичен достъп 5G за бизнес клиенти в края на миналата година, като се ангажира да повиши силата на своята марка и глобалната си репутация чрез създаването на повече физически магазини по целия свят, както и да преразгледа усилията си за брандиране, както в магазините, така и онлайн.

Най-бързо поскъпваща марка

Тя e на кафе Nespresso (в портфолиото на Nestle).

Нейната стойност скочи 3.5 пъти през годината (до 2.8 милиарда евро), в резултат на което успя да влезе в топ 500 и веднага да заеме 219-та позиция в класацията на Brand Finance. Освен това Nestlé промени отчитането си, за да подобри прозрачността на финансовата информация и идентифициране на приходите на Nespresso отделно от другите марки в портфолиото на швейцарската компания. Това доведе до повишаване на стойността на марката спрямо очакваните обеми на продажби от предходната година. Подобреното финансово отчитане на марките е най-добрата практика за управление, за да се даде възможност на инвеститорите и потребителите на сметки от трети страни да добавят отчетност към управлението на марката, отбелязват от Brand Finance.

Значително поскъпнаха още: италианската марка спортни автомобили Lamborghini (2.5 пъти), германската енергийна компания RWE (2.4 пъти) и норвежкият производител на петрол и газ Aker BP (2.3 пъти).

Още от Компании


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82549
  • GBP
    1
    2.2837
  • JPY
    100
    1.16398
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички