Латвия свали от ефир руска телевизия заради пропаганда


Латвия свали от ефир руска телевизия заради пропаганда

2439

Латвия заяви, че е спряла от ефир руската телевизия RT (бившата Russia Today) заради обвинения, че разпространява пропаганда и е ръководена от Дмитрий Кисельов, който е в списък със санкционирани от Европейския съюз лица, предадоха Associated Press и Reuters.

Медийният регулатор на Латвия каза, че контролираната от руските власти телевизия се е опитвала да представи балтийската страна като провалена държава и че латвийските служби за сигурност са я определили като най-влиятелния пропаганден канал на Русия в Западна Европа.

Латвия е забранила седем канала на RT, които излъчват новини и актуални предавания, защото са контролирани от Кисельов, който ръководи руската държавна информационна агенция "Росия сегодня", заяви регулаторът.

Кисельов е включен от ЕС в списък със санкционирани лица заради предполагаемата си роля в насърчаване на пропаганда в подкрепа на извършената от Русия анексия на Кримския полуостров от Украйна през 2014 г.

Забраната на RT в Латвия ще остане в сила, докато RT не уволни Кисельов и го замести с ръководител, който не е санкциониран от ЕС. Балтийската държава ще уведоми медийните регулатори в останалите страни от ЕС за своето решение, и ги призовава също да спрат от ефир RT.

Самият Кисельов твърди, че никога не е ръководил RT и обвини Латвия в русофобия. Забраняването на RT "свидетелства за глупостта, некомпетентността и русофобията на тези в Латвия, които вземат подобни решения", казва той в интервю за московска радиостанция, предаде Associated Press.

"Мисля, че латвийците трябва да се извинят на RT и да го пуснат отново в ефир", посочва Кисельов.

Главният редактор на RT Маргарита Симонян се присмя на решението на Латвия, както и на твърденията, че Кисельов ръководи канала.

 "Латвийското разузнаване смята, че RT се ръководи от Дмитрий Кисельов. Американското разузнаване смята, че програмата Ren-TV, която проведох през 2011 г., повлия на американските избори. Британското разузнаване смята, че семейство Скрипал са били отровени от Боширов и Петров", написа Симонян в профила си в Twitter.

В миналото латвийският медиен регулатор забрани 10 други руски телевизионни канала, включително RTR Rossiya, за "систематична реч на омраза и подстрекаване към война срещу Украйна, включително открити призиви за убийство на украински граждани".

Това не са първите ограничения срещу RT. Редица медийни експерти, граждански организации и дори политици я посочват като основен инструмент на руската пропаганда в чужбина. Британските власти разследваха телевизията покрай отравянето на бившия руски агент Сергей Скрипал. 

Още от Мениджмънт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.65931
  • GBP
    1
    2.15897
  • RUB
    100
    2.1539
  • JPY
    100
    1.57246
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    420.72
    404.12
  • Litecoin
    1
    81.50
    78.28
  • Ethereum
    1
    641.92
    616.80
  • Bitcoin
    1
    20184.97
    19394.96
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички