Mercedes, BMW, Volkswagen и сие: Залезът на старата германска слава

Mercedes, BMW, Volkswagen и сие: Залезът на старата германска слава
Източник: Daimler

Магистралите, Mercedes, BMW, Volkswagen и Audi: споменаването им кара сърцата на мнозина германци да се изпълват с гордост. Но символите на германската слава и блясък постепенно избледняват, пише Deutsche Welle.

След като Volkswagen и BMW обявиха драстични съкращения на персонал, към тях се присъедини и концернът Daimler, който произвежда марката Mercedes. Според автомобилния експерт професор Фердинанд Дуденхьофер, предстои мащабно съкращаване на работните места в целия автомобилен бранш.

Пред радио ffn Дуденхьофер каза, че само в провинция Долна Саксония до 2030 г. могат да бъдат закрити 40 000 работни места. По негови сметки, от германското автомобилостроене ще отпаднат общо 125 000 души.

Долна Саксония е най-силно засегната

Преструктурирането на бранша ще засегне особено сериозно провинция Долна Саксония, казва Дуденхьофер. Автомобилостроенето е най-важният индустриален сектор и най-големият работодател там. Около 250 000 души са заети пряко или косвено в този бранш. Редом с Volkswagen ще бъдат засегнати също компании като MAN и поддоставчика на части Continental.

Нуждата от намаляване на персонала, според Дуденхьофер, е възникнала поради сегашната американска митническа политика, както и тенденцията за преминаване към производство на електромобили. Електрическите автомобили се нуждаят от значително по-малко части, отколкото колите с двигател с вътрешно горене, затова са необходими и по-малко работници за производството им. Скоростна кутия също не е необходима.

"Оптимизиране на предприятията"

Програмата за намаляване на разходите в концерна Daimler за идните 3 години ще доведе до съкращаване на повече от 10 000 работни места в цял свят. За да икономиса 1,4 млрд. евро от разходите за заплати, щутгартският концерн смята да не запълва вакантните места, да въведе съкратен работен ден за хората пред пенсия и да предлага обезщетения на онези, които доброволно напускат.

Тези ключови моменти бяха договорени от ръководството и синдикатите. Не всички подробности са окончателно уточнени, но едно е сигурно: предвидено е до края на 2029 г. да няма съкращения на реални работни места. Пред инвеститори в Лондон главният изпълнителен директор Ола Калениус вече обрисува в общи линии плановете за намаляване на разходите.

Гледната точка на Daimler е, че броят на служителите (178 000 само в Германия) е твърде голям, което намалявало конкурентоспособността. И точно в настоящия момент Daimler е длъжен да осигури средствата, нужни за развитието на технологии на бъдещето - електромобилността и безпилотните автомобили.

Нуждата от свежи пари идва в неподходящ момент: Глобалната автомобилна индустрия не е в цветущо здраве, има проблеми с производството и продажбите, концернът трябваше да плати милиардни глоби заради скандала с дизеловите автомобили. Придържането към въведените от Европейския съюз по-строги норми за нивата на въглеродния окис при новите модели също ще струва много пари.

Доставчиците са под натиск

Когато сметките на автомобилопроизводителите излязат криви, част от тях плащат доставчиците. Така на Bosch се налага да закрие 500 работни места. При Continental става въпрос за около 20 000 работни места в цял свят. Компанията заяви, че по този начин отговаря на намаленото автомобилно производство и растящото дигитализиране на работните процеси.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.